Annonce
Egtved Posten

Egtved er med i landsdækkende kampagne for at handle lokalt

Egtveds gader vil i den kommende tid være fyldt med budskaber om at købe lokalt og sætte pris på byen. Foto: Christina Møgelvang Mosegaard
Fra starten af juni kan man mange steder i Egtved se blandt andet bannere og flag, der opfordrer til at man handler lokalt. Egtved er nemlig med i landsdækkende kampagne.
Annonce

Egtved: Sammen med en række andre danske byer deltager Egtved i en koordineret Køb Lokalt-kampagne, hvor målet er at invitere borgerne tilbage i de lokale butikker for at und butiksdød i kølvandet på coronakrisen.

Coronakrisen har sat dansk detailhandel under uhørt hårdt pres. Derfor har arrangørerne bag årets Køb Lokalt-dag, sammen med de deltagende byer, med kort varsel besluttet at igangsætte en Køb Lokalt-kampagne.

Egtved og en lang række kommuner og byer indleder derfor en periode, hvor de markedsfører sig selv ekstra meget overfor byens borgere. Der vil være synlig udsmykning i Egtveds butikker og store Køb Lokalt-bannere ved centrale gader.

- Oprindeligt skulle vi have afholdt Køb Lokalt-dag i Danmark 25. april. Det har vi nu udskudt til forventeligt 5. september. I stedet opstarter vi kommunikationskampagnen, så vi højlydt kan invitere byens borgere tilbage i de lokale butikker og få sat maximalt gang i salget efter en meget svær periode, siger Jens Thrane-Møller, direktør for Marketsquare.

Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen dog fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering

Claus Bunkenborg, administrerende direktør for MobilePay

Annonce

14 byer er med

De deltagende byer i Køb Lokalt-kampagnen er fordelt over hele landet. Foruden Egtved er det Give, Søborg, Bagsværd, Buddinge, Holstebro, Herlev, Tønder, Hjørring, Børkop-Brejning, Assens, Hvidovre, Sorø og Middelfart. Desuden deltager butikskæden Min Købmand med alle sine 156 butikker, så kampagnen samlet set kommer til at dække cirka 170 byer og byområder over hele landet.

Bag projektet står De Lokale Ugeaviser, BIDdanmark, reklamebureauet Marketsquare og hovedsponsoren MobilePay. Også Fynske Bank, KFI og de deltagende byer bidrager til finansieringen.

Selve konceptet er udviklet for at skabe en årligt tilbagevendende ’Sæt pris på din by - Køb Lokalt’-dag. Det blev første gang med stor succes testet i oktober 2018 i Assens, Hillerød, Holstebro og Hærvejsklyngen. Målet er at styrke danskernes bevidsthed om at handle lokalt for at fastholde levende og dynamiske byer.

- Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen dog fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering. Derfor har vi sadlet om og vælger nu at søsætte kampagnen straks og så vente til forventeligt september med at holde den rigtige festdag for den lokale handel, siger Claus Bunkenborg, adm. direktør for MobilePay.

Annonce

Henover hele sommeren

Køb Lokalt-kampagnen bliver nu afviklet fortløbende henover sommeren med kulmination i ”Sæt pris på din by – Køb Lokalt”-dagen i eftersommeren. Hele kampagnen vil blive afviklet under hensyntagen til de velkendte råd om at holde afstand og spritte af og selvfølgelig efterleve de aktuelle myndighedskrav.

I Egtved vil borgerne især i ugerne 24, 25, 27, 31, 32 og 36, kunne opleve, at byen vil have ekstra gode tilbud og lave forskellige events. Herunder vil Egtved Handelsforening blandt andet være en del af arrangementet “Sammen løfter vi Egtved”.

Mange gevinster ved at støtte de lokale butikker

  • Sikre lokale arbejdspladser
  • Understøtte sponsorer bag lokale idrætsforeninger og klubber
  • Sikre gratismediers annonceindtægter
  • Reducere transport
  • Understøtte huspriserne lokalt
  • Sikre en fortsat dynamisk og attraktiv by
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Egtved Posten

Klumme: Krænkelser

Egtved Posten

Biblioteket åbner for selvbetjening

Egtved Posten

Fuld sommerferiefart i gokart

Annonce