Annonce
Give Avis

Brugsen i Give er Danmarks 2. bedste

Personale og ledelse i Brugsen i Give kan glæde sig over en flot 2. plads i Coops landsdækkende kundetilfredshedsundersøgelse. Her et eksklusivt udpluk af personalet og uddeleren, der fejrer det flotte resultat. Foto: Brugsen Give
Coops årlige kundetilfredsundersøgelse resulterede i et stort skulderklap til både ledelse og personale i Brugsen i Give i form af både fine anmeldelser og en flot 2. plads på landsplan.
Annonce

GIVE: Den store årlige forbrugerundersøgelse, som koncernen Coop står bag hos SuperBrugsen, er generelt et godt arbejdsredskab og indeholder mange gode pejlemærker for såvel ledelse som personale i Coops butikker.

Når disse kundetilfredsundersøgelser så også leverer så flotte tal og kommentarer, som det var tilfældet i 2019 med Brugsen i Give, så medfører det naturligvis både ekstra arbejdsglæde og stolthed hos såvel personale som ledelse.

Og når man så i den landsdækkende undersøgelse formår at hente titlen som Danmarks 2. bedste Brugs kun overgået af Brugsen i Løkken, så er der ekstra god grund til at kippe med flaget.

- Det er da klart, at når vi her i Brugsen i Give får så gode og flotte anmeldelser i Coops store kundetilfredsundersøgelse, så bliver vi glade og stolte. Når man får ros på de områder, som er vores fokusområder, nemlig høj service og kompetent og dygtigt personale, så ser vi det som et stort skulderklap fra vores kunder og som et tegn på, at vi gør mange ting rigtigt, lyder det stolt og med et stort smil fra uddeler Claus Villumsen.

Annonce

Masser af positive kommentarer

Medlemmerne har kunnet svare på den store forbrugerundersøgelse, et større værk med et hav af afkrydsningsmuligheder samt mulighed for at påskrive kommentarer til de enkelte undersøgelsesområder.

- I alt 369 af vores medlemmer har været inde og evaluere vores butik her i Give. Heraf har 341 givet sig tid til at skrive selvstændige kommentarer til undersøgelsen. Det er vildt flot, og vi er rigtig glade for at så mange har gjort så meget ud af undersøgelsen. Vi tager samtlige kommentarer meget seriøst, både de gode og de mindre gode, understreger Claus Villumsen.

238 kunder havde ene positive kommentarer om personalet og serviceniveauet, og kun tre kunder havde efterladt negative kommentarer.

- Det er jo ikke specielt slemt, slet ikke når det viste sig, at uddelerens navn stod på én af de tre negative kommentarer for lige at hanke lidt op i mine folk, lyder det fra Villumsen med glimt i øjet.

I al den tid Coop har kørt med forbrugerundersøgelser, har Brugsen i Give aldrig været uden for top 6, og at man nu er havnet i top 2 udløste naturligvis feststemning og en fællessamling, hvor det 76 mand høje personale fik lækker kage i den herlige anledning.

- Det her en en stor cadeau til såvel unge som ældre medarbejdere i vores butik, så det skulle naturligvis både markeres og fejres, fortæller Claus Villumsen.

Annonce

Tager udgangspunkt i butikkens styrkeområder

I 2018 opnåede Brugsen i Give i alt 74 points på skalaen, og i de 2019 var tallet stegt til 78. Men det mest bemærkelsesværdige ved stigningen på fire pointtal er faktisk ikke selve stigningen, men at Brugsen i forhold til tallene på landsplan skiller sig markant ud.

- Det er faktisk sådan, at Coop-kæden på landsplan kan notere sig faldende tal i kundetilfredshedsundersøgelsen. På den konto er det bemærkelsesværdigt, at vi her i Give kan gå mod strømmen og levere en stigning i tilfredshedstallene, siger Claus Villumsen.

Man tager i Brugsen i Give løbende de her kundetilfredshedsundersøgelser op til revision, og man bruger dem sammen med egne fokuspunkter på hele tiden at forbedre sig - både på de områder, hvor man i forvejen er stærk og på de områder, hvor der er plads til forbedring.

- Vi tager altid udgangspunkt i det, vi er gode til og gør alt for at blive bedre her. Det er min filosofi, at man ved at gøre det på den måde, kan forbedre sig på de andre punkter også. Den positive effekt smitter, om man så må sige, af på de andre områder; det er i hvert fald vores oplevelse her i Brugsen, forklarer Claus Villumsen.

Han ved godt, at han ved at fejre den flotte 2. plads bliver lidt overhalet indenom af sin egen filosofi om, at "ingen husker en 2. plads" - et mantra han hele tiden forsøger at bibringe sit personale, men på den anden side er det ifølge uddeleren også på sin plads at fejre, at man formår at lave fremgang i en tid, hvor mange andre butikker oplever det stik modsatte.

Annonce

"Det ligger simpelthen i vores DNA"

Avisen har i forbindelse med den flotte hæder til Brugsen i Give talt med de to trofaste medarbejdere Gunhild Bay fra kiosken og Kenneth McLennan fra frugtafdelingen.

- Det er rigtig dejligt, at vi har fået en andenplads i undersøgelsen. Det er en stor anerkendelse fra vores kunder, og det betyder også, at vi kan se, at det vi laver er rigtigt, og den måde vi arbejder på er god nok. Det der med at yde god service hver dag er egentlig ikke noget, vi taler om hver dag. Det ligger efterhånden mere og mere i vores DNA, og vi opfatter det som en selvfølge, at vi skal have et højt serviceniveau, siger Gunhild Bay og tilføjer med et smil:

- Og ved du hvad. Noget af det bedste er faktisk, når det lykkes at 'omvende' en utilfreds og måske lidt sur kunde til en glad og tilfreds kunde. Det har jeg faktisk lige oplevet her i dag, og det var en fin oplevelse. At vores uddeler har stor fokus på kundepleje og et højt serviceniveau, betragter jeg som en selvfølge og kunne ikke forestille mig det anderledes, konstaterer Gunhild Bay.

For Kenneth McLennan, der er leder af frugt- og grøntafdelingen, handler det flotte resultat og kundernes påskønnelse om både personlig og faglig stolthed.

- Det at yde en høj service hver dag, og det at have friske og indbydende varer i frugtafdelingen, er for mig en selvfølge. Det handler om altid at gøre sit bedste og at levere en god indsats. Sådan er ånden her i Brugsen. Vi ser meget seriøst på de forskellige slags kundeundersøgelser og kigger på både de positive og de negative kommentarer, så vi kan arbejde med at optimere tingene på konstruktiv vis. At gøre tingene på denne her måde er ikke noget, vi behøver tale om hver dag. Det ligger simpelthen bare i vores DNA her på stedet, konstaterer Kennet McLennan.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Give Avis

Dimissionsfest under Guds himmel

Give Avis

Thyregod Badeland åbner den 15. juni

Give Avis

Sådan åbner hallerne i Give

Annonce