Annonce
Hedensted/Juelsminde Avis

Da Trine blev fyret, startede hun sit eget magiske smagsunivers

- Der er ingen grænser for, hvor man kan bruge vores vandflasker med sit eget firmalogo. Det kan både være i mødelokalet og på sportsbanen, siger medindehaver af Smagisk, Trine Th. Rasmussen. Foto: Mads Dalegaard
Det har ikke været en nem tid at starte virksomhed i. Men da Trine Th. Rasmussen blev fyret under coronapandemien, så hun det som en chance til at starte sit eget.
Annonce

Hedensted: - Smagisk som i magisk, siger medindehaver Trine Th. Rasmussen om sin nystartede virksomhed Smagisk og beskriver, hvordan det selvopfundne navn forbinder ordene smag og magi. Det er omdrejningspunktet for de smagsoplevelser Trine Th. Rasmussen gerne vil give sine kunder.

Forretningen står på to ben. Det ene er marmelader, lemonader og andre udvalgte varer i serien Mormors samt specialøl. Det andet er vandflasker, som specialdesignes med kundens firmalogo. Alle produkterne er tilegent virksomheder, og vandflaskerne er blandt andet produceret via vindmølleenergi i 100 procent genbrugsplast hos Aqua’dor i Danmark. Ord som miljøvenlighed og økologi indgår derfor også i kartoteket over virksomhedens nøgleord.

47-årige Trine Th. Rasmussen har siden 1. januar, sammen med sin kompagnon Palle Østergaard, drevet virksomheden Smagisk fra et nye kontor i Kildeparken i Hedensted, der ligger ovenpå Østjysk Våbenhandel. En iværksætterrejse, der startede med nogle spæde skridt i sommer, da Trine Th. Rasmussen på grund af coronapandemien blev fyret som salgschef for Danish Bottling Company A/S i Brande.


Dog har det slet ikke være nemt at starte op midt i coronatiden. Men jeg må også rose mit netværk for, at det kan lade sig gøre. Et stærk netværk er det, der skal til.

Trine Th. Rasmussen, medindehaver af Smagisk


Annonce

Ikke nemt under corona

Den nye rejse, der begyndte som en kombination mellem smag og magi, har også autenticitet som et afgørende nøgleord og pejlemærke, som Trine Th. Rasmussen navigerer efter, når hun skal vurdere og sammensætte sit produktunivers.

- I den tid vi lever i, er det sådan, at jo mere autentiske tingene er, jo bedre er det. Vi drømmer os tilbage til mormors tid, og det er den følelse, vi gerne vil skabe med Mormors-produkterne, siger Trine Th. Rasmussen.

Hun er også bevidst om, at vi i øjeblikket også befinder os i en pandemitid, hvor man måske i endnu højere grad har brug for nostalgien, pointerer hun.

- Dog har det slet ikke været nemt at starte op midt i coronatiden. Men jeg må også rose mit netværk for, at det kan lade sig gøre. Et stærk netværk er det, der skal til, siger Trine Th. Rasmussen og henviser blandt andet til sit netværk i Horsens fra sin tid som butikschef og B2B-manager hos Sinnerup.

Kontoret i Kildeparken kunne medindehaver Trine Th. Rasmussen godt have lyst til at tapetsere med blomster for at fuldende det smagiske tema. Men hun vurderer, at det nok ikke helt vil passe til rammerne, så indtil videre bliver det i hvert fald ved tanken. Foto: Mads Dalegaard
Annonce

Flere fremtidige tiltag

Men det hårde arbejde kan, ifølge Trine Th. Rasmussen, betale sig, og hun er glad for den positive respons, som Smagisk har fået i opstartsfasen, blandt andet via Facebook- og Instagramkonkurrencer samt tilslutningen på LinkedIn, fortæller hun.

Der er også allerede lagt planer for en fremtidig konceptudvidelse.

- Planen er, at vi laver nogle lækre gaveæsker med vores produkter, som skal skabe hygge og en god atmosfære. De kan eksempelvis bruges som gaver til virksomheders ansatte eller kunder. Det har vi så meget brug for i den her frygtelige nedlukningstid, siger Trine Th. Rasmussen.

Medindehaver Trine Th. Rasmussen er født i Horsens, opvokset i Hedensted Kommune, og i dag bor hun i Løsning. Foto: Mads Dalegaard
https://modules.wearehearken.com/horsens-folkeblad/embed/3393.js
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce