Annonce
Hedensted/Juelsminde Avis

Et år med corona: Aarstiderne ramte plet med deres måltidskasser, og Triax har skabt digitale løsninger

Aarstiderne, der blandt andet leverer måltids- og grøntsagskasser, har oplevet en stigning i omsætningen på 20 procent fra 2019 til 2020. Arkivfoto: Mads Hansen
Et år med corona har for mange betydet mere tid derhjemme. Der har kunnet mærkes hos Aarstiderne, der har solgt flere måltidskasser og hos Triax, der har investeret endnu mere i digitale løsninger til nye markeder.

Barrit/Hornsyld: I 2020 har mange af os brugt mere tid derhjemme end nogensinde før. Det har blandt andet betydet, at flere har søgt mod internetbaserede løsninger.

Det kan derfor næsten ikke komme som en overraskelse, at en virksomhed som Aartiderne, der blandt andet leverer måltids- og grøntsagskasser direkte til døren, har haft et travlt år.

- Folk har haft mere tid til at spise sammen, og flere har søgt en netløsning. Derfor kan vi se tilbage på et år, hvor vi har haft rigtig travlt, siger landbrug- og miljøchef hos Aarstiderne, Svend Daverkosen, der kan fortælle, at virksomhedens omsætning er steget med cirka 20 procent fra 2019 til 2020.

Annonce

Digital fællesspisning

- Det meste af den øgede omsætning kan relateres til coronapandemien og den stigende interesse for at handle online, men det skal også siges, at kunderne i forvejen er glade for vores kasser og derfor bliver hængende, uddyber Svend Daverkosen.

Men selvom det har været et godt år for virksomheden, der har rødder i Barrit, så har Aarstiderne også været nødt til at tage kreative og teknologiske løsninger i brug, i stedet for at invitere over tusinde mennesker til fællesspisning, som ellers er en årlig tradition. I år foregik det virtuelt, hvor kunderne først kunne afhente måltidskassen på et lokalt afhentningssted, blandt andet i Hedensted, hvorefter der blev sendt live fra Aarstidernes køkken med fælles tilberedelse bag skærmene.

Et tiltag som Svend Daverkosen fortæller, at Aarstiderne vil fortsætte med at gøre brug af.

- På den måde kan vi eksempelvis få flere af vores kunderne i resten af Jylland med til arrangementerne - for der er jo langt til Barrit for dem, siger han.

Peter Lyhne Uhrenholt, administrerende direktør hos Triax A/S,  beskriver det seneste år med corona som et år, der har krævet omstillingsparathed og vilje til at finde nye markeder. Pressefoto: Triax
Annonce

Bliver aldrig som før

En anden lokal virksomhed, der har måttet gøre ekstra ud af de digitale løsninger, er teknologivirksomheden Triax A/S i Hornsyld, der fremstiller udstyr og løsninger til modtagelse og distribution af tv-, radio- og datasignaler.

- Vi investerer mere i digitale platforme og guides samt online salgsmøder og kurser. Vores arbejdsplads bliver aldrig lige som før corona, siger administrerende direktør hos Triax, Peter Lyhne Uhrenholt.

- Nogle kan ikke holde ud at arbejde hjemme, andre elsker det. Det har dette år lært os. At sikre en god balance mellem de to poler skal vi blive ved med, så vi kan fortsætte med at vækste, hvilket der kom gang i mod udgangen af 2020, siger Peter Lyhne Uhrenholt.

Annonce

Udviklingen fortsætter

Coronapandemien startede ellers med at give Triax, der også har produktion i Kina, udfordringer. Samtidig var et af virksomhedens store investeringsområder hoteller. Men det er lykkedes virksomheden at få gang i nye vækstområder som hospitaler og plejehjem ved at levere digitale løsninger til dem.

- Vi skal fortsætte med at tilpasse vores løsninger til den nye verden, og derfor har jeg et positivt syn på fremtiden og det, vi kommer til at udvikle og levere, siger Peter Lyhne Uhrenholt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Hedensted/Juelsminde Avis

Petanqueklub frustreret efter gentagne tilfælde af hærværk: Det er os selv, der skal bruge flere tusinde kroner

Annonce