Annonce
Hedensted/Juelsminde Avis

Gavekort til andre butikker hitter under coronakrisen

Carsten Sjør fra tøjbutikken Sjørs besluttede at give gavekort til den nyåbnede restaurant Møllers fremfor at hyre musik til butikkens fødselsdag. Foto: Elisabet D. Hyttel
Under coronakrisen er nogle forretninger begyndt at uddele gavekort til byens spisesteder. - Vi vil gerne støtte andre, men vores kunder synes også, det er et godt tiltag, siger Carsten Sjørslev fra Sjørs.
Annonce

Juelsminde: Køb for 1500 kr. hos Sjørs og få et gavekort til Møllers. Deltag i en konkurrence hos EDC og vind et gavekort til Hotel Juelsminde Strand eller Liniepavillonen.

Under coronakrisen er sådanne tilbud poppet op i Juelsminde. Baggrunden er et ønske om at støtte hinanden i en tid, der virkelig er udfordrende.

- Vi skulle have holdt vores fire års fødselsdag med musik og det hele, men på grund af coronakrisen måtte vi aflyse det. I stedet valgt vi at give gavekort til den nyåbnede smørrebrødsrestaurant Møllers, fortæller Carsten Sjørslev fra tøjbutikken Sjørs på havnen i Juelsminde.

Butikken havde regnet med at uddele omkring 25 gavekort, men det blev til 75.

- Kunderne var ret vilde med det. Faktisk oplever vi, at det virker godt at give gaver frem for at køre med rabatter.  Vi skal sælge troværdige oplevelser og ikke på prisen, som vi alligevel ikke kan konkurrere med nettet om, forklarer Carsten Sjørslev, der gerne vil bruge den model igen.

For restaurant Møllers betød gavekortene en hel del, fordi restauranten åbnede midt under coronakrisen, først med takeaway og senere med restriktioner.

- Vi er blevet taget så godt imod i Juelsminde. Folk er rigtig gode til at bruge os, og det er megafedt, at Carsten ville promovere os, fordi hans butik har mange kunder og følgere på sociale medier, forklarer Jette Møller fra smørrebrødsrestauranten Møllers.

Annonce

Gavekort fra ejendomsmægler

Også flere ejendomsmægler tog fat i ideen med et gavekort. EDC udloddede gavekort til takeaway fra Liniepavillonen og til Hotel Juelsminde Strands restaurant på butikkens Facebook-side.

- Det var primært for at hjælpe hotellet og restauranten, selvom vores egen butik selvfølgelig også fik noget opmærksomhed på det. Vi ved jo godt, at hvis restaurant og butikker ikke er her, så falder huspriserne, forklarer ejendomsmægler Michael Haahr.

450-500 mennesker deltog i hver konkurrence, og en hel del var lokale.

- Vi kan kun opfordre alle til at handle lokalt, så på den måde var konkurrencen også god, siger Michael Haarh, der også kunne finde på at gentage den type konkurrence.

Maj måneds butiksbarometer viser i øvrigt, at butikkerne i gennemsnit har haft større omsætning end samme måned sidste år. Maj og juni er dog svære at sammenligne, fordi pinsen falder forskelligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Hedensted/Juelsminde Avis

Ny bedemand har overtaget i Tørring og Hedensted: Del af større kæde

Annonce