Inden julehandlen 2020 lancerede City Horsens en kampagne med sloganet "Shop hos dem, du har nær". Det skulle hjælpe de lokale city butikker i kampen mod nethandlen.
Alligevel viser alle tal her efter jul, at nethandlen buldrer frem. Kunderne glemmer, at mange af netbutikkerne er udenlandske og derfor bliver pengene sendt til udlandet.
Det koster indtjening, arbejdspladser og skatteindtægter og hvem skal, når butiksdøden indtræffer, betale for julemand, julebelysning, late night, sponsorat til børnenes sportstøj, gave til tombola, til elevernes studieture, og jeg kunne blive ved.
Claus JohansenKunderne glemmer, at mange af netbutikkerne er udenlandske og derfor bliver pengene sendt til udlandet.
Husk på, hvordan Søndergade så ud og igen ser ud, når alt er lukket ned på grund af coronaen. Ingen hyggelige shoppingture og cafebesøg med familie og venner. Det kan blive hverdag, hvis vi tror, alt handel skal foregå online hjemme fra sofaen.
De fysiske butikker kan tilbyde kunde service og gode oplevelser eller sagt helt simpelt ”Gøre kunderne glade”, så husk shop hos dem, du har nær.
PS. Vi glemte det værste, butiksdøden vil være et farvel til Horsens Posten, ingen til at annoncere, og hvornår har vi sidst set en annonce for en netbutik i avisen?