Sanne Hvidt, der er formidler og omviser på Horsens Kunstmuseum, finder sit job på museet fascinerende og udviklende - både fagligt og personligt.
Copy link address
Lone Bering (lb@hsfo.dk)
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Michael Kvium begejstrer og støder, fortæller omviser Sanne Hvidt - her i Kviumsalen på Horsens Kunstmuseum - ved værket "Deep White" af stentøj og parafin. Foto: Morten Pape -
Udstillingsrummene ændrer karakter efter udstillingerne, siger Sanne Hvidt. Her kælderstemning i udstillingen "Salon des Refusés" af Tina Maria Nielsen. Foto: Morten Pape -
- Det er et vildt privilegium at arbejde her, siger Sanne Hvidt om Horsens Kunstmuseum. Foto: Morten Pape -
Maria Wandels udstilling "Hemmeligheder alle vegne" bestående af underfundige tuschtegninger, som beskueren kan gå på opdagelse i. Foto: Morten Pape -
Emil Westman Hertz' "Prinsens have" er et godt sted at tage børnene med hen til en snak om materialer og form. Foto: Morten Pape -
Et kranium formet af bivoks - et godt udgangspunkt for en materialesnak. Kraniet er en del af Emil Westman Hertz' værk "Prinsens have". Foto: Morten Pape -
Kun se, men ikke røre. Mange børn har følt sig fristet til at røre Lea Guldditte Hestelunds værk "Tentare" i marmor og læder, fortæller Sanne Hvidt. Og børnenes forslag til ligheder har bl.a. været "hund" og "ridesadel". Foto: Morten Pape -
Fra udstillingen "Salon des Refusés" af Tina Maria Nielsen. Foto: Morten Pape -
Værker af henholdsvis Ib Braase og Martin Erik Andersen. Foto: Morten Pape