Annoncørbetalt indhold

Forbedre lokalernes akustik og indeklima

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af fletcocarpets.dk

Denne tekst indeholder sponsoreret indhold

På arbejdspladsen eller i boligen er det vigtigt at have fokus på akustik og indeklima. Der er mange måde at forbedre akustikken og indeklimaet på, men et godt sted at starte er ved valget af gulvtype. Gulvbeklædning, som f.eks. løse tæpper eller væg-til-væg tæpper, spiller en større rolle end de fleste er klar over. Et godt arbejdsmiljø har en stor indvirkning på glæden og produktiviteten blandt medarbejderne. Med et gulvtæppe er der mulighed for at skabe et behageligt og stilfuldt miljø, som holder i mange år. Ved ekstra slid kan enkelte områder af gulvtæppet udskiftes, og man slipper derfor for at skifte hele gulvtæppet.

Skab en god akustik

Når det drejer sig om at skabe en god akustik i et rum eller lokale, handler det om at absorbere lydbølger. Et effektivt værktøj til at forbedre akustikken, er at vælge et løst gulvtæppe eller et væg-til-væg gulvtæppe. Forestil dig et klasselokale på en skole. Her finder du typisk store rum med hårde overflader som betongulve og glatte vægge. Kombinationen af elevstole, skriveborde og støj fra både elever og lærere resulterer i et rum med et højt støjniveau og dårlig akustik. I dette scenario kan den dårlige akustik direkte påvirke elevernes indlæringsevne, skabe stress i klassen og påvirke både elever og læreres produktivitet.

Et stille kontormiljø kan også have gavn af et gulvtæppe, hvor fodtrin og telefonsamtaler kan skabe en træls støj i rummet. Akustiktæpper er specielt designet til at absorbere lyd og reducere støjniveauet i kontormiljøerne, da de fungerer som lydabsorberende overflader. Dette hjælper både med at reducere efterklangen i rummet, men skaber også en mere behagelig akustik.

Ved at forbedre akustikken i rummet, oplever du forbedret koncentration, kommunikation og arbejdskvalitet for dine medarbejdere samt arbejdsmiljøet generelt.

Fokus på et sundt indeklima

Et dårligt indeklima kan have indflydelse på dagligdagen og påvirke vores overordnede helbred. Et dårligt indeklima kan blandt andet give hovedpine, træthed, kvalme og svimmelhed. Derfor er det vigtigt at have fokus på at skabe de bedste betingelser for sine medarbejdere.

For at forbedre indeklimaet er der flere forskellige ting man kan gøre. En af de ting er blandt andet at bruge gulvtæpper i lokalerne. Gulvtæpper fungerer som et filter, som opfanger støvpartikler, allergener og andre luftbårne forurenende stoffer, som ellers ville cirkulere i rummet. Ved at disse partikler opfanges i gulvtæppet forbedres luftkvaliteten og færre partikler indåndes. For at sikre en optimal effekt skal gulvtæppet dog støvsuges jævnligt for at fjerne de partikler, som er fanget i gulvtæppet over tid.

Gulvtæpper er derfor en ofte overset, men særdeles effektiv måde til at opnå et sundt indeklima. Både i form af bedre akustik, men altså også via reducerede partikler i luften. Du kan derfor med tryghed i maven kontakte en professionel indenfor området, så du allerede i dag kan starte din rejse til en mindre støjende og sundere arbejdsplads.

Denne tekst indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit