Denne artikel er sponsoreret af makeitmedia.dk
Navnet siger det bedst, digital marketing er markedsføring på nettet. Dette kan gøres på mange måder og hvis man er en mindre nystartet virksomhed, så kan det være rigtig svært at vide hvordan man skal komme i gang, og hvad man rent praktisk skal gøre. Der er flere muligheder der kan hjælpe en i gang og i denne artikel vil vi kigge lidt nærmere på, hvad man kan gøre for at komme i gang med digital marketing, og markedsføre sin hjemmeside, webshop eller blog. Nysgerrig? Så kan du med fordel læse mere herunder.
Markedsføring på nettet
I dag ser man ikke mange virksomheder, der ikke er tilstede på internettet, men det er ikke nok bare at være tilstede på internettet, man skal også ses og opdages af de potentielle kunder, der findes på internettet og hvordan gør man lige det? Der er som sagt mange muligheder, men det kan være svært at finde ud af hvilken man skal vælge, hvis man aldrig har stiftet bekendtskab med digital markedsføring.
Vi lever dog heldigvis i en tid, hvor det aldrig har været nemmere at tilegne sig viden om et emne, så det er forholdsvis let at sætte sig ind i, hvis man har tiden og motivationen til det.
Tilegn dig viden
Hvis man er en mindre virksomhed, så er det ikke sikkert men har et budget til markedsføring. Digital markedsføring behøver ikke at koste mange penge, men hvis man vil nå til et punkt hvor det virkelig gør en forskel for ens forretning, så er man også nødt til at kaste penge efter det. En måde man kan spare nogle penge på, er ved at tilegne sig viden om, hvordan man laver en succesfuld digital markedsføringsstrategi.
Denne viden kan man få, ved at se videoer på YouTube eller ved at læse artikler eller blogs om emnet, eller hvis man er old school, så kan man også låne bøger om emnet, på biblioteket.
Hyr et bureau
Hvis man har pengene i budgettet, så kan man også hyre et marketingbureau til at tage sig af sin digitale markedsføring. Der findes rigtig mange firmaer der tilbyder denne service, som f.eks. makeitmedia. Fordelen ved at hyre et bureau til opgaven er, at de har al den viden og erfaring der er brug for, for at skabe en succesfuld strategi og markedsføringskampagne, der kan få dig ud til alle dine potentielle kunder, og hvis de er rigtig dygtige, sørge for at du oplever en markant fremgang i din omsætning. Man skal dog hold tungen lige munden, da mange bureauer lover en masse de ikke kan holde, ligesom de kører med en forretningsmodel, der handler om at binde dig som kunde hos dem, så længe som overhovedet muligt. Undersøg derfor altid et marketingbureau før du beslutter dig for at hyre dem.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.