PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Derfor bør I kigge nærmere på Amazon Ads

Denne artikel er sponsoreret af wemarket.dk

Har I kigget på annoncering i jeres virksomhed? Der var engang, hvor det gav mening at få en helside i avisen og et par plakater på diverse opslagstavler rundt omkring – men i dag fylder det kun en brøkdel af den samlede markedsføring og annoncering. I stedet er annonceringen rykket online, og det er formentlig også noget, I selv har mærket til. Den online tilstedeværelse blandt kunder og andre brugere betyder også, at det er her, I er nødt til at reklamere for jeres produkter.


Det kan være en udfordring at finde ud af, hvordan man bedst bygger en annonce op, hvis ikke det er noget, man tidligere har beskæftiget sig med. Men et rigtigt godt sted at starte, når det handler om salg, kunne være Amazon. Amazon Ads er skræddersyede annoncer, der passer netop til den platform. Og så har Amazon den fordel, at siden er bygget op med salg for øje, så I vil passe godt ind.


Til gengæld betyder det også, at konkurrencen om salg er stor, og I har brug for at komme først i køen. Det gør I gennem annoncørbetalt indhold, og det er her, jeres annoncer kommer ind i billedet. Amazon Ads er ikke magen til en annonce på Google, som skal være bygget op anderledes.


Find rundt i junglen af SEO og annoncer

Hvis ikke I har en ansat i virksomheden, der virkelig er skarp på digital marketing, kan det være en jungle at finde rundt i de mange forskellige begreber, der findes, når det kommer til markedsføring. For hvad er egentlig SEO, og hvorfor kan en annonce ikke bare være en annonce, uanset hvor den skal slås op henne? SEO står for søgemaskineoptimering, og det er noget af det, I kan gøre på jeres hjemmeside. Jo bedre I er til at få brugt de rette nøgleord, jo længere op i søgeresultaterne kommer I også helt automatisk.


Ved at samarbejde med et SEO-bureau, der virkelig har styr på Amazon Ads – samt annoncer på diverse andre søgemaskiner og platforme – er I rigtig godt stillet, når det kommer til digital synlighed. I vil kunne få rådgivning om, hvordan jeres annoncer klarer sig, ligesom I også vil kunne blive guidet til en god oplevelse med SEO. Det betyder, at I ved, hvor I kan gribe ind og ændre ting, hvis der er noget, I vurderer, skal forbedres. I kan læse meget mere om SEO og Amazon Ads på hjemmesiden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.