Denne artikel er sponsoreret af wemarket.dk
Har I overvejet, hvordan I kan udbrede jeres virksomhed endnu mere, så folk virkelig kan lægge mærke til jer? Der er mange måder at gøre det på, men fælles er, at rigtig meget er nødt til at foregå digitalt. Det er i dag dér, man skal fange sine kunder, og det er virkelig også her, man kan mærke en forskel, hvis man gør det godt. Men hvordan gør man det godt?
I har måske allerede haft samarbejdet med SEO-bureauer for at få bygget en hjemmeside godt op, hvor søgemaskineoptimering eller SEO er i fokus, men hvor meget har I haft kigget på annoncering? Du kender det sikkert godt – du har indtastet en søgning på Google og ser de mange resultater komme frem. De øverste resultater vil typisk være annoncørbetalt indhold, så det er altså en måde at springe foran i køen på – og det kan I også opnå.
Den type af annoncer er opbygget på en helt bestemt måde, og det kræver, at man kender til algoritmerne, for at man virkelig kan udnytte det til sin fordel. En ting er, hvordan det er opbygget på Google – men har I overvejet Amazon? Selvom det måske virker som om, Amazon er størst i udlandet, er det faktisk i top fem over søgemaskiner i Danmark, så det giver rigtig god mening at få kigget nærmere på Amazon Ads.
Bliv nummer et i køen
Har I svært ved helt at gennemskue, hvordan Amazon Ads er bygget op? Det er ikke den annoncetype, flest har arbejdet med tidligere, og derfor kan det også godt være svært at sætte sig ind i, hvordan det egentlig fungerer. Det er her, det er til jeres fordel, hvis I arbejder med et SEO-bureau, der virkelig kan deres kram, når det kommer til Amazon Ads.
Amazon Ads har først og fremmest det mål, at det handler om at sælge. Sådan er det med de fleste annoncer. Men Amazon er samtidig en platform, der er bygget 100 % op omkring salg, modsat Google der lige så meget har informationer og vidensdeling i centrum. Derfor skal jeres annoncer også være salgsorienterede, og det er her, det godt kan give nogle udfordringer.
Når I bygger jeres annoncer op, er det vigtigt, I har modtaget god rådgivning, så I ved, at I kun har det mest relevante og det, som skaber blikfang, med i annoncen. Opmærksomheden blandt brugerne dækker næsten kun de første ord, så det er virkelig her, brugeren skal fastholdes.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.