Denne artikel er sponsoreret af NemProgrammering.dk
Hjemmesider bliver mere og mere vigtige, som platformen mellem firmaer og kunder i den digitale tidsalder, og derfor er det også oplagt, at du selv går rundt med tankerne om en hjemmeside. Men når du står i det, er der mange ting at tage stilling til. Hvad skal siden hedde, hvad er et webhotel, og hvordan skal den egentlig se ud? Vi kigger på tre fundamentale ting, som du skal bruge, når du sætter din egen hjemmeside op.
Hvad er et webhotel?
En hjemmeside er din platform til kunderne online, så den skal givetvis være online døgnet rundt, så dine kunder altid kan tilgå den. Her kan et webhotel være en god idé for de fleste, især hvis du stadig er en lille virksomhed. Men hvad er et webhotel? Et webhotel, eller hosting, som det også kaldes, er en server, hvor du har dine hjemmesidefiler liggende, mod betaling af serverens ejer. Til gengæld sørger de for at vedligeholde serveren, og du køber ofte også et domæne med, så dine kunder kan tilgå din hjemmeside direkte med dit domænenavn. Din hjemmeside ligger på webhotellet sammen med en masse andre hjemmesider, så I betaler kun en lille andel af den samlede pris, for at holde en server kørende 24/7. Så hvad er et webhotel? Det er en god løsning for dig, som har en lille virksomhed, og som ønsker at starte en hjemmeside op, uden uanede mængder af ressourcer til serverplads, eller opbevaring, af din hjemmeside.
Et rammende navn
Din hjemmeside og dit domæne skal gerne nemt kunne tilknyttes dig eller din virksomhed, det er jo sådan, at kunderne ved, at det er dig, der har lavet det. Derfor er det også vigtigt, at din hjemmeside og domæne har et passende navn. Er det en firmahjemmeside, ligger navnet jo lige til højrebenet, men er det din egen hjemmeside, kan det være, at du skal tænke lidt mere over, hvilket brand, du vil lave om dig selv. På den måde kan du også begynde at tænke over, hvilket indhold, du vil ligge på hjemmesiden. Måske vil du bidrage til de 38 % af danske virksomheder, som tager del i e-handel, eller måske vil du have en hjemmeside, som blot reklamerer for, hvad du kan tilbyde potentielle kunder.
Brugervenligt design
Hvis du vil tiltrække kunder til din hjemmeside, skal du for det første have indhold, som vækker deres interesse, men det er også vigtigt, at du ikke har for kompliceret et design på din hjemmeside. Mange brugere har det med at forlade hjemmesiden, hvis den ikke har et pænt design, eller hvis den er for forvirrende. Samtidig er det også vigtigt, at dit hjemmesidedesign afspejler det brand, du gerne vil vise kunderne. Er du ikke selv velbevandret i webdesign, kan det derfor være praktisk at få hjælp til denne del.
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.