Annoncørbetalt indhold

3 gode råd til lancering af din webshop

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af MCB A/S

Har du netop startet dit eget firma og vil prøve kræfter af med online salg? Eller har du en eksisterende B2B-virksomhed, der står til at skulle lancere en ny webshop? I begge tilfælde ved du nok også allerede, at der en række ting, man er nødt til at tage stilling til i forbindelse med opstart af en webshop. Der er nemlig flere og flere B2B-virksomheder, der vælger at benytte sig af B2B-webshops, og derfor er konkurrencen hård. Det kan i forvejen være svært at flytte salget over til online salg, så vi ønsker derfor at give dig fire gode råd til, hvordan du skal lancere din nye B2B webshop.

Gør brugeroplevelsen personlig

Det er altid en god idé at give kunderne mulighed for at oprette en personlig bruger, som de kan logge ind med, hver gang de besøger jeres b2b webshop. Dette er med henblik på at vise den specifikke kunde særlige rabatter, der er skræddersyet til netop dén kunde og for at vise dem de produkter og varer, som passer til dem og deres unikke behov. Jeres B2B webshop skal altså tydeligt vise, at dén pris, som kunden får vist gennem sin bruger, er en personlig pris, som ingen andre kunder får. Kunden skal altså få en oplevelse af, at prisen, rabatten og produktsammensætningen er skræddersyet til dem og deres behov.


Brug dine sælgere

I en B2B-virksomhed er det som bekendt sælgerne, der ofte får etableret en god, stabil og troværdig relation til kunderne, fordi en sælger fungerer som en slags tillidsrepræsentant for begge parter. Sælgerne er derfor det vigtigste led i lanceringen og markedsføringen af din nye B2B-webshop. For at sikre, at dine sælgere også er lige så store tilhængere af webshoppen, som du selv er, så kan det være en god idé at indføre provision på de ordrer, som dine sælgeres kunder gennemfører via e-handel. På den måde får du hurtigt og nemt overbevist dine sælgere om, at en webshop er en god idé.

Udnyt kundernes e-mails

Det sidste råd går ret godt i spænd med, at din B2B webshop bør have personlige funktioner som eksempelvis et bruger-login. Hvis du sørger for at samle alle de brugere, der har oprettet sig på din webshop, i en særlig modtagerliste, så kan du hurtigt og nemt målrette din markedsføring vedrørende webshoppen meget specifikt mod dine eksisterende kunder. Du kan sende en række e-mails i streg, der skal forberede dine kunder og varme dem op til, at der udkommer nye produkter på webshoppen, at der er nye rabatter i vente eller at deres favorit produkt er kommet på lager igen. På den måde sikrer du dig, at dine kunder ubevidst og konstant holder sig opdateret og dermed vender tilbage til din webshop.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit