PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Få mere overskud som leder

Denne artikel er sponsoreret af Visma DataLøn A/S

Som leder for en virksomhed eller afdeling er din tid sparsom. Der er kun 24 timer i døgnet, og hvis du ikke prioriterer din tidsressource optimalt, løber du tør for tid. Dette kan gå udover din virksomheds produktion eller dine medarbejderes trivsel. Det er derfor vigtigt at anerkende, at du bliver nødt til at prioritere dine opgaver som leder. Du kan altså med andre ord ikke nå det hele. Som leder vil der nemlig altid være en opgave, der kan laves eller forbedres.

Men hvordan prioriterer du så din tid på bedst mulig vis? Det er der som sådan ikke noget enkelt svar på, for det kommer nemlig i høj grad an på din virksomhed og din medarbejderstab. Hvis du er leder for en restaurant, er det formentlig nogle helt andre fokuspunkter end det ville være, hvis du nu i stedet for var leder for en børnehave. Det handler derfor om, at du vurderer vigtigheden af de særlige opgaver, som din virksomhed står overfor. I de følgende to afsnit af denne artikel kan du dog få et par tips og tricks til, hvordan du kan få mere overskud i hverdagen som leder.

Gør opgaverne så simple som muligt

Dette kan måske lyde som et enkelt råd, men der kan være rigtig meget at hente her. Hverdagen som leder byder på mange forskellige opgaver, og derfor er der ingen grund til at overkomplicere nogle opgaver. Hvis der er noget, der kan ordnes på en nem måde så gå endelig med den nemme løsning. Et eksempel kunne være udbetaling af løn. Dette kan du gøre manuelt. Dette er dog både tidskrævende, og der er en større risiko for, at du begår fejl. Særligt hvis du har mange medarbejdere, der skal have udbetalt en løn. Men du kan også løse samme opgave med et lønsystem. Så foregår udbetalingen automatisk, og du får dermed mere tid og overskud til andre opgaver.

Uddelegér noget mere ansvar

Det er naturligt, at du gerne vil have det store overblik som leder. Men i pressede perioder kan det være nødvendigt, at du giver afkald på nogle af dine opgaver. Der vil uundgåeligt være aspekter af produktionen, som du ikke er ekspert indenfor. Her kan det være en fordel, at du anerkender din egen svaghed, og allierer dig med nogle, som har mere styr på den del af virksomhedsdriften. På den måde får du mere tid og overskud til de opgaver, som du ved mere om.


Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

Mest læste