Denne artikel er sponsoreret af Vintage Bar
Genbrug og vintage bliver kun mere og mere populært i øjeblikket, og det er der flere årsager til. Ikke alene er det i tråd med den klimavenlige bølge, der skyller ind over hele verden lige nu, men det er også på linje med den identitetsudvikling, vi ser i øjeblikket. Det er nemlig lige nu enormt vigtigt at skille sig ud og have noget, der ikke ligner de andres. Her kan man især bruge genbrugs- og vintagevarer til at sætte sin helt egen stil sammen. Af samme årsag er der også flere og flere muligheder for at købe secondhand, og det er både i fysiske butikker og online. Derfor kommer der her en guide til de bedste online shoppingmuligheder, når du skal gøre dit næste vintagefund.
Onlinebutikker
Efterhånden som efterspørgslen for vintage og genbrug er steget, er der også kommet flere og flere onlinebutikker, der sælger vintage mærkevarer, som for eksempel en Chanel taske. Chanel er næsten blevet et endnu mere populært mærke, efter vintagebølgen har ramt os, idet det nu er blevet muligt for langt flere kunder at være med, fordi det kan være langt billigere at købe brugt. En Chanel taske forbindes ofte med en helt særlig status, fordi modehuset og designeren bag, Coco Chanel, var banebrydende indenfor modetøj til kvinder. Coco var nemlig den første til at anvende elementer fra herremode i design til kvinder, alt imens hun i stor stil beholdte det feminine element i tøjet, som stadig ses i taskernes design den dag i dag.
Apps
Netop fordi det er blevet så populært at give sit gamle tøj nyt liv, er der kommet utallige apps, der udelukkende er dedikeret til dette. Nogle apps har været på markedet i mange år, mens andre er kommet til i nyere tid. Dét, der er smart her, er, at du kan oprette en profil og lægge dit tøj op, og på den måde har du fået din egen lille private onlinebutik til at sælge videre. Dine annoncer kan ofte blive liggende så længe som muligt, hvilket er rigtig smart, hvis du ikke lige kan finde den rigtige køber med det samme. Som sælger kan du desuden prutte om prisen og på den måde få den bedste og fedeste nye taske til dit forårslook.
Det er svært at komme udenom Instagram, når man snakker om shopping. App’en der er ejet af Facebook, nu Meta, forhandler alle slags varer, og det er for mange blevet den primære måde at shoppe nye ting til huset, barnet, kæledyret eller sig selv på. Det er ikke kun på grund af de mange reklamer og kampagner, man ser sponsoreret, men der er også mange fysiske butikker, der bruger app’en til at lægge deres varer op og styler dem på forskellige måder, for at tiltrække kunder i butikken. Derudover findes der også utallige Instagram-profiler, der udelukkende sælger deres ting online. Flere og flere laver profiler, der udelukkende er til salg af deres brugte tøj og tasker, og det kan både være kendisser og helt almindelige borgere, der bare har for meget tøj.
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.