PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Kaspers Adgang Til Gratis Filmudstyr: Samarbejdet Mellem en Filmskaber og Wedio

Denne artikel er sponsoreret af Wedio.com

Selvfinansierende kameraudstyr.


Ved første øjekast kan det måske virke som endnu en gratis Dyson hårtørrer reklame…


Sandheden bag Kaspers adgang til gratis filmudstyr er dog reel og sker i samarbejde med virksomheden Wedio.


Konceptet om selvfinansierende kameraudstyr er altså ikke en konkurrence, du kan vinde, et PR-udlæg eller et Instagram stunt.


Wedio er en online peer-to-peer udlejningsplatform for filmudstyr, der hjælper filmskabere og fotografer med at leje og udleje kameraudstyr til deres produktioner. Virksomheden har over 7.000 medlemmer på deres platform med i alt flere tusinde kameraudstyrs annoncer.


Lej eller abonner på kameraudstyr fra Wedio her.


En mission om at fremme de visuelle fortællinger

Wedio er stiftet af tre unge iværksættere, der sammen hver dag arbejder for at udføre missionen om at fremme de gode visuelle fortællinger. ”Det vil vi gøre ved at tilbyde services til filmskabere og fotografer, så de har frihed til at fokusere på deres håndværk.” fortæller Daniel Sand, denne ene af Wedios stiftere.


Formålet med Wedio er altså at udvikle en platform, hvor filmskabere og fotografer kan dele kameraudstyr mellem hinanden, og ligeledes udvikle deres kreative færdigheder og muligheder sammen. Hensigten er at skabe et frirum for kreative individer, hvori det eneste fokus skal være på projektet, snarere end de praktiske begrænsninger, som det at anskaffe sig det nødvendige kameraudstyr ellers kan befordre.


Udlejere har mulighed for at aktivere deres udstyr, hjælpe andre og samtidig tjene penge på udstyret, når det ikke bruges. Tilbage i 2020 introducerede Wedio desuden Wedio Subscription – en ydelse hvor du som medlem hos Wedio kan abonnere på professionelt kameraudstyr for en fast månedlig ydelse.


Er abonnementsforretninger fremtiden? 

I dag ser vi en rivende popularitet, når det kommer til diverse abonnementsforretninger. Flere forbrugere efterlyser og benytter sig af diverse abonnementsydelser. Dette leder desuden til, at flere virksomheder efterkommer den stigende efterspørgsel på abonnements-løsninger. Netflix, Spotify eller den danske Goodiebox er gode bud på dette.


Abonnementsforretninger er endda blevet så populære, at nogle snakker om en igangværende abonnementsrevolution.


Hvorfor denne efterspørgsel for abonnements-services?


Som forbruger er der flere fordele at hente ved at benytte sig af diverse abonnementsydelser.


Nutidens forbrugere vil have skræddersyet løsninger, der passer til lige præcis deres behov. Dette kan en abonnements-løsning hjælpe med, da virksomheder i større grad må efterleve forbrugernes ønsker for at opretholde dem som abonnementskunder. Derudover, er ”convenience” blevet et vigtigere begreb for forbrugeren i dag. Ved at abonnere slipper du som forbruger altså for, at skulle anskaffe produktet fra gang til gang.


Netop denne tankegang tapper Wedio ind i med Wedio Subscription. Gennem Wedio Subscription har personer i den kreative industri mulighed for at abonnere på professionelt videoudstyr for et fast månedligt beløb.


Konceptet bag Wedio Subscription er simpelt. Vælg dit ønsket udstyr og bestem en minimum abonnements periode. Herefter vil dit valgte udstyr blive leveret direkte til din dør, og dine betalinger sker månedligt.

PR-foto credit

To markedsplaser formes til én perfekt synergi

Helt essentielt, mener Wedio, dog ikke at deres Wedio Subscription skal opleves som en isoleret ydelse. Snarere skal det opleves i samspil med virksomhedens leje og udleje fællesskab.


Med Wedio Subscription kan du abonnere på professionelt kameraudstyr for en fast månedlig ydelse – uden binding eller forudbetaling. Udlej, derefter kameraet på platformen for at tjene den faste ydelse ind igen.


Med andre ord – gratis udstyr.


Det er her adgang til kameraudstyr bliver fuldendt. Fremfor at arbejde med leje-platformen og abonnements-platformen som to isolerede entiteter, kan de to forbindes for at skabe den ideelle synergi.


Kaspers rejse til gratis udstyr

Netop denne synergi tog Wedio medlem og professionelle filmskaber, Kasper – stifter og ejer af Eyelight Video Production Company, til sig. Som medlem hos Wedio, er Kasper både en aktiv abonnent, lejer samt udlejer. ”En masse mennesker som mig har akkumuleret tonsvis af dyrt udstyr gennem årene, og gennem Wedio kan vi tjene penge på at leje vores udstyr ud til hinanden. Så det ikke bare samler støv, når vi ikke selv bruger det.” lyder det fra Kasper.


Ved introduktionen af Wedio Subscription, hoppede Kasper med på abonnements bølgen og begyndte at abonnere på et Sony A7S III. På samme vis som hans andet kameraudstyr, benytter han også i dette tilfælde det online fællesskab til at indkassere de penge han bruger på det månedlige abonnements beløb. ”Jeg har lejet kameraet ud et par gange, så det har allerede tjent abonnements beløbet ind for den her første måned. Hvilket, jeg synes, er ret genialt.” fortæller Kasper.


Gør Kasper kunsten efter og få adgang til gratis udstyr med Wedio.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.