PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Sports bettings fremtid: Innovation og trends i horisonten

Denne artikel er sponsoreret af GlobusBet

Væddemål har været en del af sportsverdenen næsten lige så længe, som den har eksisteret, og i dag er det så godt som umuligt at sige sport uden også at sige betting. For mange fans er det en vigtig del af deres ritual inden en vigtig kamp at forudsige, hvad der kommer til at ske – og med nutidens teknologi skal du bare finde mobilen frem for at komme i gang. Hvis eksperterne har ret, bliver branchen kun vildere indenfor de næste par år. Især forudses det, at fire tendenser kommer til at præge sports betting-verdenen:


-      Digitalisering

-      Globalisering

-      Nye teknologier

-      Nye tiltag for spiller sikkerhed


Sports betting i det digitale landskab

Lad os starte med en udvikling, der nok er hovedårsagen til, at pengespil stadig er populært i dag. Mere og mere af vores liv rykker online, og denne digitalisering påvirker også vores spillevaner. I dag better de fleste på en online platform, og der er flere udbydere af væddemål end nogensinde før. Derfor gør bookmakere klogt i at investere i god digital markedsføring, da det har utrolig stor betydning for, hvor fans vælger at bette. Det gør f.eks. underværker for en sides omdømme og reach at få positiv omtale på platforme som GlobusBet, hvor bettere kan læse anmeldelser af bookmakere som Bet 365, Unibet og 888sport – da en høj rangering her betyder, at en bookmaker har gode bonusser og odds og generelt er til at stole på.


Globalisering gør betting-verdenen større

En anden udvikling, som digitaliseringen også har sat gevaldigt skub i, er globaliseringen af sports betting. Flere og flere udbydere af væddemål fokuserer nu ikke blot på deres eget hjemland, men tænker større og udvider deres forretning internationalt – og det samme gør sig gældende, når det kommer til antallet af sportsgrene og ligaer, fans over hele verden nu kan vædde om. Lige meget hvor du er fra og om du er til amerikansk fodbold, gymnastik, ishockey eller golf, så findes der næsten med sikkerhed en betting-platform til dig et sted i verden.


Teknologisk innovation vil transformere sports betting

Udover internettet er der selvfølgelig også andre nye teknologiske udviklinger, der har sat deres præg på sports betting-verdenen – og endnu flere vil komme til det i løbet af de kommende år. Efter kryptovaluta kom frem, er pengespil udelukkende baseret på den digitale valuta i stedet for f.eks. kroner, dollars og pund blomstret op. Der er også bred enighed blandt eksperterne om, at både virtual og augmented reality (VR og AR) er teknologier, som vi vil se meget mere til fra udbyderne. Hvem ved? Måske kan du vædde på en kamp og være virtuelt til stede hjemme fra din stue, før du ved af det.


Større fokus på spillernes sikkerhed

Sidst, men ikke mindst, kan betting-branchen ikke undgå at adressere den risiko for afhængighed af væddemål, der er blevet større og større fokus på i medierne i de senere år. Heldigvis er flere tiltag allerede i fuld gang med at blive implementeret: F.eks. kan AI-algoritmer nu spotte problematiske spillevaner hos bettere og nudge dem med beskeder og ekskluderingsressourcer, hvis den vurderer, at de har brug for det. Lovgivningen bliver også opdateret verden over, så den forholder sig til den nye digitale betting-verden i stedet for fortidens fysiske væddemål på stadion og lignende. Endelig blomstrer der også flere og flere støttenetværk for og hjælpetilbud til spilafhængige op hver dag, så der altid er hjælp at hente, når det pludselig ikke er sjovt længere.

Denne artikel er sponsoreret af GlobusBet

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.