Annoncørbetalt indhold

Tilføj nødder til din hverdagskost og få masser af smag og sunde nærringstoffer

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Har du en forkærlighed for nødder? Det er fuldt forståeligt, for de smager som bekendt fantastisk, hvad enten du er til cashewnødder, pistacienødder eller en helt tredje variant.

Der er mange måder at bruge nødder på i hverdagen. Måske har du helt droppet slikskålen med bland-selv-slik og prøver dig nu frem med et sundere alternativ. Eller måske elsker du at bruge nødder i madlavningen – enten som topping til dine desserter eller som en ingrediens i salaterne, der mangler lidt ekstra saft og kraft.

Vil du hente inspiration til, hvordan du kan bruge nødder i dine daglige måltider? Så læs med lige her.

Velsmagende nødder giver din morgenmad et ekstra spark

Det første måltid på dagen kan for mange mennesker være det mest udfordrende. Det skal gerne gå lidt hurtigt, og samtidigt skal det smage godt, være sundt og holde dig mæt helt til frokostpausen. Måske har du selv siddet morgen efter morgen med en ret kønsløs pære-banan yoghurt eller en omgang skyr, der bare helst skulle klemmes ned i en fart. Her kan det gøre en kæmpestor forskel at tilføje nogle spændende toppings, der giver morgenmaden et ekstra spark, når det kommer til smagen.

Du kan blandt andet vælge at tilføje nogle lækre nødder som toppings på din yoghurt, skyr, A38, smoothie eller grød. Her kan det blandt andet være et godt valg at tilføje mandler, pekannødder, cashew og hasselnødder. Du kan også vælge at tilføje en granola, som også indeholder de mættende og næringsrige nødder. Granola kendes i daglig tale som ristet müsli, og kan fås i mange forskellige varianter med naturlige, økologiske råvarer og masser af smag.

Nødder som det sunde alternativ i slikskålen

Så hvorfor bør du egentlig fylde køkkenskuffen med masser af nødder? Det bør du selvfølgelig gøre, fordi de smager pokkers godt, men også er sunde. De indeholder f.eks. både gavnlige kostfibre, vitaminer, mineraler og umættede fedtsyrer.

De vil derfor også på sigt være en god erstatning for slik i al almindelighed, men du skal stadig være opmærksom på det noget højere kalorieindhold. Så er du ude på at slanke dig, skal du ikke overproppe dig med alt for mange.

Du kan med fordel holde dig på en mængde omkring de 30 gram. . .

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold . . .. . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra JFMs uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.