PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Sundhed på arbejdspladsen

Denne artikel er sponsoreret af Health Group A/S

Mange af os har travlt med arbejde, og det er meget naturligt at de fleste på et eller andet tidspunkt oplever stress, spændinger og fysiske ubehag – måske endda regelmæssigt. Disse faktorer kan have en negativ indvirkning på både den enkeltes velbefindende og på den samlede produktivitet i virksomheden. Der findes forskellige løsninger til at afhjælpe dette problem, og et bud på en af dem kan være firmamassage.

Firmamassage er mere end bare en luksus og nydelse; det kan faktisk være en strategisk investering i menneskelige ressourcer. Ved at tilbyde regelmæssig massage på arbejdspladsen sender virksomheden et stærkt signal om, at medarbejdernes velbefindende er en prioritet, og at der bliver gjort noget for, at de skal have det godt. Dette styrker ikke kun det nuværende arbejdsmiljø, men kan udadtil også virke tillokkende for nye potentielle medarbejdere. Det kan desuden være med til at øge medarbejdernes loyalitet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Hvad er firmamassage?

Firmamassage er en form for massage, der tilbydes på arbejdspladsen som en del af virksomhedens sunde tilbud. Massagen foregår typisk i virksomhedens lokaler, hvor en professionel massør kommer ud og behandler medarbejderne. I større virksomheder er det også meget normalt, at der er en massør fastansat, som har et fast lokale med de rette faciliteter. Det kan eksempelvis fungere på den måde, at medarbejderne kan bestille tid, hvorefter de blot møder op til den aftalte tid.

Hvorfor bør man vælge firmamassage?

Massage kan være med til at bidrage til at reducere stress, øge afslapning og forbedre den mentale sundhed. Det kan være en god investering, som nævnt i indledningen, og det kan være med til at få medarbejderne til at føle sig generelt godt tilpas. Det kan være med til at øge den fysiske velvære. Spændinger i muskler og led løsnes, hvilket kan mindske risikoen for skader og forbedre den fysiske ydeevne. Dette er brugtbart og anvendeligt både for kontoransatte som lagermedarbejdere eller lignende med mere fysisk krævende arbejde. Man behøver ikke at være fysisk aktiv for at nyde godt af fordelene ved massage.

En sundere og mere afslappet medarbejder er mindre tilbøjelig til at blive syg. Derfor kan det, sammen med andre faktorer, være et forebyggende tiltag, der nedsætter antallet af sygedage. Massage kan desuden øge koncentrationen og fokus, hvilket kan føre til en højere produktivitet. En omgang massage kan nemlig anses som en effektiv pause, hvor medarbejderen oplever at slappe optimalt af. Dette kan give et boost, når de vender tilbage til arbejdet med øget produktivitet. På den måde kan det bestemt også betale sig at tilbyde massage i løbet af en arbejdsdag.

Firmamassage kan styrke sammenholdet blandt medarbejderne og skabe en mere positiv arbejdsatmosfære. Et stærkere arbejdsfællesskab kan styrke de interne relationer, så medarbejderne har en fælles ting at tale om og dele med hinanden. Det er altid positivt for kulturen på en arbejdsplads.

Er der fordele for virksomheden?

En virksomhed, der prioriterer medarbejdernes sundhed og velvære, er mere attraktiv for nye medarbejdere og kan i højere grad fastholde eksisterende medarbejdere. Det er altså en god måde både at tiltrække og fastholde medarbejdere på. Det kan med fordel listes i et jobopslag som en af goderne. Ansøgere har en tendens til at sætte sig ind i fordelene ved en arbejdsplads. Som arbejdsgiver er det også vigtigt at give noget til medarbejderne.

Firmamassage sender et signal om, at virksomheden er en god arbejdsplads. Dette kan både være for kommende medarbejdere, men også konkurrenter eller samarbejdspartnere. Det positive signal udadtil kan inspirere andre til den positive forskel.

Hvordan kommer man i gang med firmamassage?

Når man som virksomhed skal igang med firmamassage, bør man først og fremmest overskue udvalget af udbydere. Her kan man søge åbent og vælge de firmaer, der tilbyder firmamassage. Herefter kan man med fordel sammenligne dem ud fra tilbud, ordninger, priser og lignende. Det er vigtigt at vælge en ordning, der passer til lige netop jeres virksomhed.

Når I har fundet frem til et firma, bør I kontakte dem for eventuelle skræddersyede løsninger. Snak om, hvordan massagen kan tilpasses lige netop jeres virksomhed bedst muligt. Hvilke ønsker og behov har medarbejderne? Det er disse, der skal opfyldes, og derfor er det vigtigt, at tilbuddet tilpasses disse. På samme måde bør virksomheden informere medarbejderne om tilbuddet, så de bliver opmærksomme på det, og så der kan besvares eventuelle spørgsmål.

Når velvære skal prioriteres

Firmamassage er en god og let måde at prioritere velvære på. Det er en løsning, man hurtigt kan komme igang med. Der findes mange typer af massage, og det er noget, som alle kan have brug for. Det er derfor et tilbud, der henvender sig til flest mulige, modsat mange andre tilbud og firmaløsninger. Det er altid muligt at starte en løbende ordning for at se, hvordan medarbejderne tager imod det. Det kan også ændres eller struktureres undervejs, hvis behovende skifter, hvilket gør det til en smart og fleksibel løsning.

Tilpasning til den enkelt medarbejder

En succesfuld firmamassageordning tager højde for de individuelle behov hos medarbejderne. Nogle kan have brug for en dybdegående massage for at lindre kroniske smerter, mens andre foretrækker en mere afslappende behandling. Ved at tilbyde forskellige typer massage kan virksomheden sikre, at alle medarbejdere får den behandling, der passer bedst til dem. Det er ligeledes muligt at gå ind og arbejde ved forskellige områder af kroppen, hvorfor det kan fungere både forebyggende og lindrende. En kort men effektiv skuldermassage er eksempelvis bedre end en fuldkropsmassage for nydelsens skyld.

Denne artikel er sponsoreret af Health Group A/S

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce