PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Få styr på lønnen med et effektivt lønsystem

Denne artikel er sponsoreret af dataloen.dk

Der er mange fornøjelser ved at drive egen virksomhed. De fleste virksomhedsledere synes nok også, at der af og til er lige lovlig meget besvær. Især de mange ejerledere, der står i spidsen for en stor del af landets mange små og mellemstore virksomheder, vil nok en gang imellem ønske sig en smule mindre administration. Alene sådan en ting som at køre lønudbetalinger kan være en tilbagevendende månedlig stressfaktor for de fleste. Men hverdagen bliver noget lettere, hvis man har et lønsystem, der bare kører.

En månedlig lettelse

Medmindre man ligefrem er revisor eller bogholder, kan man nok komme i tanke om opgaver, der er sjovere end de administrative. Ligesom et godt bogføringsprogram er et must for de fleste, som selv kører bogholderiet i virksomheden, er valget af det rigtige lønsystem en investering i mindre bøvl og mere effektiv udnyttelse af tiden, som man bliver glad for ret hurtigt. Når først det er sat op og kører, vil man kunne glæde sig over en lettelse af de administrative opgaver og indberetninger hver måned fremover.

Hvilket system passer til din virksomhed?

Når det handler om at vælge det rette lønsystem, er der en lang række faktorer, man skal være opmærksom på. For eksempel gælder det om at finde ud af, hvad der behov for i forhold til at kunne ”snakke sammen” med andre systemer. Hvis man vælger et system, der kan integreres med virksomhedens andre systemer, vil man kunne slippe for en lang række besværlige, manuelle arbejdsgange. Er virksomheden i en branche, hvor der afregnes efter tidsforbrug, vil man typisk også have et system til at registrere, hvor mange timer, en given medarbejder har brugt på en bestemt opgave. Det kan være smart at kunne trække disse data direkte ind i lønsystemet, især hvis man har timeansatte eller honorarlønnede medarbejdere ansat.

Lad systemet klare indberetningerne

En anden praktisk funktion, som et lønsystem bør have, er muligheden for at kunne integreres med firmaets bogføringsprogram, så lønudbetalingerne bliver posteret med det samme. Et effektivt system vil også kunne foretage automatiske indberetninger til Skattestyrelsen, så her spares endnu en arbejdsgang. Får du systemet sat rigtigt op fra begyndelsen, så det passer til din virksomheds behov, behøver du ikke tænke mere over det. Processerne kan nemlig sættes op til at køre automatisk mellem dit lønsystem og de andre programmer i baggrunden, så alle registreringer, indberetninger og bogføring bliver klaret, uden at du skal foretage dig noget.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

Mest læste