Annoncørbetalt indhold

Nordiske traditioner møder moderne design

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af i-wood.dk

I Danmark og resten af verden, er det blevet populært at kombinere nordiske designtraditioner med moderne produkter og koncepter. Denne trend betyder, at den moderne forbruger får gavn af både de nyeste produkter, koncepter og trends, men på en måde, hvor den gamle stil og design ikke går tabt.

Et par eksempler på denne trend er produkter som smartwatches, e-bøger, elcykler og endda akustiske vægpaneler af træ. Her er det traditionelle opfindelser som urer, bøger, cykler og trævægge, som alle bibeholder deres oprindelige design, men får givet nyt liv og funktionalitet på grund af moderne udvikling og produktion.

Men hvad betyder denne trend for den moderne forbruger, og hvad får de ud af kombinationen af de nordiske designtraditionerne og de moderne produkter?


Nordiske designtraditioner

De nordiske designtraditioner har dybe rødder i Skandinavisk kultur, med en stor vægt på funktionalitet, enkelthed og en dybere forbindelse til naturen. Træ har altid været en rigelig og tilgængelig ressource i de nordiske lande og derfor har ressourcen altid været central i vores designfilosofi.

Specielt virksomheder, som arbejder med produktion af træmøbler, akustiske vægpaneler eller lignende produkter, omfavner de nordiske designtraditioner og fokuserer på enkeltheden og en større forbindelse med naturen. Det er denne forbindelse og træets æstetik som danskerne er så glade for, og det er derfor mere populært end nogensinde før, at benytte i moderne produkter.


Moderne design og produkter

I det modsatte hjørne har vi de moderne designs, koncepter og produkter, som er i en evig udvikling og tilpasning i vores moderne samfund. I forhold til teknologiudviklingen er der sket et kvantespring i de seneste 20 år alene. Internettet, iPhones og selvkørende biler er bare et par eksempler på, hvor langt moderne teknologi og design kan lede vores samfund.

Men for mange forbrugere bevæger teknologien sig enormt hurtigt, og det kan derfor være rart at opleve noget bekendt i udviklingen uanset om det er nytænkningen af et eksisterende produkt, eller inkorporeringen af et bekendt element som f.eks. træ. Derfor kan det være en glimrende idé enten at benytte eksisterende produkter som urer, cykler og bøger til at skabe en forbindelse mellem det gamle og det nye, eller inkorporere naturlige elementer i udviklingen.


Hvad betyder kombinationen for forbrugerne?

For forbrugerne betyder kombinationen af nordiske traditioner og moderne design og produkter, en mulighed for at opnå både æstetik og funktionalitet i deres private hjem eller arbejdsplads. Dette vil på sigt føre til produkter, som ikke kun er visuelt tiltalende, men også fremmer højere funktionalitet og flere egenskaber.

Denne tilgang til design understreger, at det er muligt at skabe smukke, funktionelle produkter, der respekterer tradition og omfavner fremtiden. Det er en påmindelse om, at design kan - og bør - tjene os på mere end én måde. Det skal ikke bare være smukt at se på - det skal også forbedre vores liv og vores oplevelser.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit