Annonce
Elbobladet

Meny giver kunderne det bedste madeventyr

Medarbejderne hos MENY i Fredericia blev hædret. De vandt det interne eventyr-battle i købmandskæden, som gik ud på at skabe madeventyr for kunderne. Foto: Lene Dalsgaard Nielsdatter
Meny Fredericia vandt supermarkedkædens interne konkurrence om at give kunderne en oplevelse.
Annonce

Fredericia: Medarbejderne hos Meny i Fredericia er glade for mad - og den glæde vil de gerne dele med borgerne i Fredericia. I foråret inviterede de til madmekka, hvor kunderne blev inviteret med på et smagseventyr.

Tirsdag i sidste uge var der kage til både medarbejdere og kunder, da Meny Fredericia på grund af madmekkaet blev kåret som den Menybutik i hele landet, der har skabt det bedste madeventyr for deres kunder. De totalt uvidende og lettere forundrede "madarbejdere" hos Meny blev tirsdag formiddag mødt af en kagemand og flag samt flere repræsentanter fra Menykædens hovedkontor - heriblandt HR-chef, Desiree Breel, som forklarede, hvorfor Meny Fredericia løb af med sejren i konkurrencen blandt de 118 Menybutikker.

- Da vi lancerede kampagnen 'Mad skal være et eventyr', tog I konkurrencen til jer. I er en ung butik, og I var oppe imod mere garvede butikker. Men med jeres madmekka har I givet kunderne et smagseventyr - og det så ikke kun godt ud. Vi kan se, at kunderne har kvitteret, fortæller Desiree Breel.

Ifølge HR-chefen steg omsætningen med 73 procent den dag, der var madmekka. Men efterfølgende har kunderne også kvitteret for at blive taget med på smagseventyr.

Annonce

Smag på julen

Butikschef Henrik Seerup, der har været en af primusmotorene på arrangementet, hævede den tunge pokal og tog imod den store check på 10.000 kroner, som skal gå til en sejrsfest for personalet senere på året.

- Vi er alle glade for mad, og vi har faguddannet personale i delikatessen og i vinafdelingen - og vi vil gerne vise vores kunder, nogle af de mange ting, vi rigtig godt kan lide, siger butikschefen, der har flere arrangementer på bedding.

I oktober holder Meny en gourmetaften, som bliver et lukket arrangement, hvor kunderne betaler for at deltage. I november har butikschefen planer om et arrangement, hvor kunderne kan smage på julen og få tips til at give julemiddagen et tvist.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Elbobladet

På den 2. side: Mormors jordbærhimmel

Annonce