Tidligere var det nok med en annonce i avisen og et godt køberkartotek.
I dag skal der mere til, hvis en ejendomsmægler skal tjene sin løn, for i takt med at digitaliseringen har skyllet ind over os alle, er kravene til mæglernes markedsføring også steget markant.
Boligsiden kender de fleste af os, der har været i markedet for en ny ejendom (eller blot er nysgerrige), men sociale medier som Facebook, LinkedIn, Instagram, Tik Tok og YouTube er i dag også en stor del af ejendomsmæglernes værktøjskasse.
Det er den i særdeleshed også hos lokale ejendrøm, der har afdeling i Bramming og Esbjerg. Her har man fra begyndelsen gjort meget ud af den side af markedsføringen, og særligt videoer er en stor del af ejendrøms profil. Den strategi har ikke blot solgt boliger for forretningen, den har nu også kastet en pris af sig som Danmarks bedste ejendomsmægler på sociale medier.
- Det er vi ekstremt stolte over. Det er første gang, prisen bliver uddelt, og vi var slet ikke klar over, at vi var indstillet. Så det er et kæmpe skulderklap, fortæller Christian Hahn, der er ejendrømsmægler og daglig leder af kontoret i Esbjerg.
Hård konkurrence
Det er Mæglerakademiet fra Sjælland, der står bag prisen, hvor vinderen er fundet af et professionelt dommerpanel bestående af indehavere af mæglerforretninger fra hele landet samt 400 købere og sælgere.
Forleden var Jan Sargent Larsen, partner i Mæglerakademiet og tidligere indehaver af mæglerbutik, forbi Esbjerg for at overrække hæderen til ejendrøm.
- Konkurrencen var hård, men i sidste ende var der nu ingen tvivl om valget. Ejendrøm er gået all-in på markedsføring og de sociale medier, og det særlige ved ejendrøm er, at tilstedeværelsen på de sociale medier er en helt naturlig del af hverdagen. Deres innovative videoer og helt uformelle tilgang til markedet giver lyst til at følge med, fortæller Jan Sargent Larsen.
Glade og stolte
Indehaver Jacob Nielsen, der startede ejendrøm i 2018, er naturligvis glad for anerkendelsen, og det samme er Christian Hahn, der ikke er i tvivl om, at prisen kan bruges til mere end blot en statuette på kaminen og en glad aften i byen med 10.000 kroner i lommen hos ejendrøm-holdet.
Christian Hahn, ejendrømsmægler og daglig leder af kontoret i EsbjergDet er første gang, prisen bliver uddelt, og vi var slet ikke klar over, at vi var indstillet.
- Prisen er helt sikkert noget, som vi vil bruge i vores markedsføring fremadrettet. Vi har fra begyndelsen forsøgt at skille os ud, og nu har vi så noget, hvor vi kan vise, at vi rent faktisk også gør det. Andre mæglere her i området gør det også rigtig godt på sociale medier i dag, så det er fedt, at vi kan vise, at vi har den gule førertrøje på, smiler Christian Hahn og tilføjer:
- Og så glæder jeg mig personligt over, at vi roses for vores vedholdenhed. Vi laver eksempelvis video på alle vores boliger, det er ikke noget, vi kun gør, når en ejendom ikke bliver solgt. Det er en del af vores univers, og at det bliver anerkendt, det gør mig virkelig stolt.