Annonce
Der var gang i flere afstemninger i slutningen af de fire workshops. En kulturel oplevelsesby endte med at blive resultatet. I forgrunden ses Nikolaj Stagis, der er direktør i brandbureauet Stagis A/S og rådgiver bag Esbjergs udviklingsproces. Foto: Esbjerg Kommune
Ugeavisen Esbjerg

Så er kursen sat: Esbjerg skal være en kulturel oplevelsesby

Esbjerg skal brandes bedre og flere skal flytte til byen. I knap et år har man nu arbejdet målrettet med at finde retningen for den mission, og nu er kursen klar. Esbjergs fremtid skal bygges på oplevelser og kultur, og det skal samtidig være en løftestang til at fremme og formidle Esbjergs DNA som havneby og en bæredygtig by i udvikling.
Annonce
  • Der var gang i flere afstemninger i slutningen af de fire workshops. En kulturel oplevelsesby endte med at blive resultatet. I forgrunden ses Nikolaj Stagis, der er direktør i brandbureauet Stagis A/S og rådgiver bag Esbjergs udviklingsproces. Foto: Esbjerg Kommune
  • De unge mener, at det der tjener dem bedst, er et Esbjerg, hvor der sker meget mere efter klokken 17. Foto: Esbjerg Kommune
  • Hver gruppe præsenterede deres ide for resten af workshoppen. Foto: Esbjerg Kommune
  • Med kunstner Lotte Lambæk i gruppen var præsentationen her ganske imponerende. Foto: Esbjerg Kommune
Ugeavisen Esbjerg

Jeg ville have færre to-dos og flere ta-daas i ’24 – men det er mest tja-bom og bob bob og nånå

Annonce
Ugeavisen Esbjerg

Gandalf og Mette Frederiksen krydser citat-klinger i mørket

Annonce
Ugeavisen Esbjerg

Galla igen - nu dansede teknisk gymnasium i takt: Se de flotte billeder

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Esbjerg

Folk og fæ fra Esbjerg viser vejen

Ugeavisen Esbjerg

Mikkel Emil blev misbrugt - se hans historie i biografen

Ugeavisen Esbjerg

Min kassedame gør min dag bedre - og måske gør jeg også hendes

Seneste nyt

Ugeavisen Esbjerg

Hvornår er jeg blevet for gammel til floor?

Annonce