De fem organister i Ålsø Kirke
Ålsø: For 25 år siden var der en flok organister, der afsluttede deres organisteksamen - den såkaldte PO. Alle var bosiddende på Djursland. Ulf Gregersen, der dengang var lærer på Mølleskolen - senere organist ved Skjoldhøjkirken i Århus, Lisbeth Djernæs Jørgensen, som blev organist ved Kristrup Kirke ved Randers - bosiddende i Gjerrild, Per Rasmus Møller - organist ved Vivild og Vejlby Kirker og klokkenist i Grenå Kirke - Margrethe Bille, organist ved Hoed, Vejlby og Homå Kirker og Bent Larsen, organist ved Ålsø Kirke. Alle fem synes, at det kunne være morsomt at kvittere med en koncert, hvor der vil blive spillet såvel let, dansende samt brølende orgelmusik.
Mest læste
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Hvad jeg troede var et vandhul, viste sig at være et bombekrater