Det gamle oliefyr er blevet lovløst
Favrskov: Gammeldags forurenende oliefyr er på vej ud, mens billige CO2-neutrale træpillefyr er på vej ind i varmen. Det er et af resultaterne af den energiaftale, som Folketinget har vedtaget i 2012. Aftalen tegner fremtiden for den danske energi- og klimapolitik, hvor én af målsætningerne er, at hele elektricitets- og varmeforsyningen skal kunne dækkes af vedvarende energi i år 2035. Men det er ikke kun i den fjerne fremtid, Energiaftalen 2012 vil få effekt. Fra 1. januar må du nemlig ikke længere installere oliefyr og naturgaskedler i nye byggerier, og fra 1. januar 2016 forbydes installation af oliefyr i de fleste eksisterende bygninger.
Mest læste
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Lasse scorede den søde kassedame: Da regningen kom, gik deres date helt galt
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne