Få et godt grin på hospice-generalforsamling
»Et godt grin er som morfin«, fortæller lægen, der taler på generalforsamlingen for Støtteforeningen for Gudenå Hospices. Ole Helmig er ikke en helt almindelig læge. Han er en læge med humor, så meget, at han i en lang karriere som ortopædkirurg og administrerende overlæge på Aarhus Kommune Hospital hele tiden arbejdede aktivt for at få humoren ind i den almindelige omgangstone til gavn for patienterne. Ole Helmig er medstifter af Nordisk Selskab for medicinsk Humor og engageret i organisationen Humor og helbred, hvis formål det er at skaffe hospitalsklovne til børneafdelingerne.
Mest læste
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Hvad jeg troede var et vandhul, viste sig at være et bombekrater