Jan Petersen genvalgt som borgmesterkandidat hos S
Jan Petersen, borgmester i Norddjurs Kommune, er genvalgt som Socialdemokraternes borgmesterkandidat til kommunalvalget i november 2013. Dette skete på den lokale generalforsamling i Socialdemokraternes Grenaa-afdeling. Omtrent 50 Socialdemokrater var samlet til generalforsamling og kunne enstemmigt vælge det tidligere folketingsmedlem til borgmesterkandidat. Det er nok ikke mange Norddjurs-borgere, der er overraskede over den nominering, da Jan Petersen for længe siden har stillet sig til rådighed for Socialdemokratiet. Socialdemokraternehar nu taget imod borgmesterens tilbud, da man mener, at hans hidtidige resultater i perioden 2009-2012 taler deres tydelige sprog. Partiet fremhæver blandt andet, at Norddjurs for første gang de seneste mange år har flere tilflyttere end fraflyttere på i alt 158 nye borgere i 2012. Samtidig mener partiet, at der under borgmesterens ledelse er kommet styr på økonomien og styr på velfærden.
Mest læste
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Hvad jeg troede var et vandhul, viste sig at være et bombekrater