Kommune i god udvikling
På vej mod målet, en stabil økonomi i balance giver mulighed for udvikling, fastholdelse af arbejdspladser og en god offentlig service. Dette arbejde startede socialdemokraterne i økonomiudvalget i marts 2010. Vi turde hvert år at genåbne budgetterne for at sikre at vi kunne holde budgettet. Vi foretog her de nødvendige besparelse og indefrøs institutionernes overskud, for at få skabt likviditet, efterfølgende har vi frigivet de indefrosne midler til institutionerne. Dette bevirkede, at vi fik styr på økonomien med et solidt afsæt i de socialdemokratiske værdier. Der er endnu ikke helt balance i økonomien men pr. 1. september 2013 har vi en kassebeholdning på 266 mio. kr. mod en kassebeholdning pr. 1. september 2010 på 44 mio. kr. Med kommunale investeringer i nye anlæg og ændringer i driften skal vi bidrage til dette - ikke med skattestigninger. I Norddjurs er vi rustet til fremtiden. Norddjurs er et sted, hvor der er godt at bo, leve og arbejde. Kommunen er i en god udvikling, som vi sammen med det private erhvervsliv skal udnytte og fastholde for at skabe flere arbejdspladser. Vi vil styrke samarbejdet med de frivillige på kultur, -fritids- og social-området. Vi vil sikre borgerne gode og tidssvarende faciliteter, samt at de menneskelige værdier er i højsædet. I Norddjurs vil vi altid tage hånd om de svageste i vores samfund. Dette er god socialdemokratisk politik.
Mest læste
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Hvad jeg troede var et vandhul, viste sig at være et bombekrater