Stafet For Livet kommer til Aarhus
Aarhus: Verdens største fælles arrangement mod kræft kommer til Aarhus. Stafet For Livet afholdes i dag i over 20 lande. Den første Stafet For Livet blev løbet af en amerikansk læge i 1985. Han løb i 24 timer for at symbolisere en dag i en kræftpatients liv og for at samle penge ind til at bekæmpe kræft. I Danmark afholdes Stafet For Livet i 2012 i 16 danske byer med stor succes og markerer derved den kamp, som mere end 230.000 danskere hver dag kæmper mod kræft. I 2013 vil Aarhus også markere denne kamp. Rent praktisk foregår stafetten ved, at hold på omkring 10 - 15 personer gennem 24 timer har mindst et medlem på en form for løbebane. Under stafetten er der aktiviteter, underholdning og oplysning om kræft for alle i Aarhus og omegn.
Mest læste
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Føtex har fået overhaling: Fejres med gratis croissanter og præmier til kunderne
-
Jytte og Erik stod for maden, da byfesten samlede Brædstrup
-
Hvad jeg troede var et vandhul, viste sig at være et bombekrater