Annonce
Holstebro Onsdag

Kvickly klar med en pose penge til at sparke gang i det lokale handelsliv

Martin Sandbjerg Nymand, der er varehuschef i Kvickly Holstebro, har kontaktet byens handelschef, og sammen skal de finde ud af, hvad omkring 100.000 kroner skal bruges til for at få kunderne tilbage i byens butikker. Arkivfoto: Morten Stricker
Når de butikker, der har været ramt af corona-nedlukningen, får lov til at åbne igen, får specialbutikkerne en økonomisk håndsrækning fra landets 67 Kvickly-varehuse.
Annonce

Holstebro/Lemvig: - Hver morgen når jeg kører på arbejdet, er jeg taknemmelig for, at jeg kan køre til en åben butik, men jeg tænker også på de kolleger, der er nødt til at holde deres forretninger lukket.

Sådan lyder det fra Martin Sandbjerg Nymand, der er varehuschef i Kvickly i Holstebro.

Derfor er han glad for, at Kvickly-kæden har besluttet at stå klar med op til ti millioner kroner til at sparke gang i det lokale handelsliv efter corona-nedlukningen.

Under nedlukningen af store dele af detailhandlen har Kvickly haft et større salg af nonfood - altså ikke-dagligvarer - end normalt.

- Danmarks trængte specialbutikker vil få en håndsrækning fra de 67 Kvickly-varehuse, når de får lov til at åbne igen, lyder det i en pressemeddelelse fra Coop.

Annonce

Til fælles gavn

Overskuddet af det ekstra salg i januar og februar 2021 vil Kvickly bruge til lokal markedsføring af specialbutikkerne i deres lokalområde for at skabe ekstra liv i de fælles handelsgader i byer over hele Danmark.

- Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer i specialbutikkerne ikke kan, siger Torben B. Andersen, der er kædedirektør for Kvickly.

- Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø - og det kræver levende specialbutikker. Efter corona-nedlukningen er mange hårdt pressede. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne; alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn, siger Torben B. Andersen.

Og den holdning er varehuschefen i Kvickly Holstebro enig i.

- Det bør vi gøre i en tid, hvor vi har større omsætning på non food-varerne end normalt, siger Martin Sandbjerg Nymand og fortæller, at omsætningen på den varegruppe i hele kæden ligger mellem 30 og 50 procent højere end normalt, på grund af at mange forretninger må holde corona-lukket.

Annonce

Individuelle beløb

Kvickly kender ikke det præcise tal for donationen, som afhænger af, hvor længe nedlukningen varer. Åbner butikkerne igen den 1. marts, vil der være tale om et beløb i størrelsesorden syv til ti millioner kroner.


Beløbet bliver individuelt fra hus til hus, men da vi er en af de større Kvickly'er i landet, håber og tror jeg på, at vi får mere end de 100.000 kroner.

Martin Sandbjerg Nymand, varehuschef


Det vil betyde, at hver af de 67 Kvickly varehuse kan bruge omkring 100.000 kroner til lokal markedsføring af specialbutikker. Alle lokale butikker, som har været lukket af corona, kan være med.

- Beløbet bliver individuelt fra hus til hus, men da vi er en af de større Kvickly'er i landet, håber og tror jeg på, at vi får mere end de 100.000 kroner, tilføjer Holstebro-chefen.

Hvordan støtten og markedsføringen konkret bliver, bestemmes lokalt af varehuscheferne i dialog med de enkelte handelsstande.

- Vi er i tæt dialog med handelsstandsforeningen for at finde ud af, hvordan vi bedst bruger pengene på at slå på tromme for butikkerne og på at skabe liv i byen igen, når forretningerne lukker op igen, forklarer Martin Sandbjerg Nymand.

Formålet er at få liv i handelen og byerne igen, og det kan ske i form af annoncering i lokalaviser, events og fremstød på de sociale medier.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Holstebro Onsdag

Vildt med sådan en udsigt

Annonce