Annonce
Odder Avis

Virtuel rejsemesse gav bonus: International rejsekoncern vil sende turister til Tunø

Tim Grønbech gjorde på en rejsemesse så stor reklame for Tunø, at øen nu bliver præsenteret i en stor international rejsekoncerns rejseprogram. Foto: Carina Mayner
Ejer af Mejeriet Tunø, Tim Grønbech, og direktør for Turistsamarbejdet Kystlandet, Helle Berthold Rosenberg, gjorde så god reklame for øen, at internationalt selskab nu vil sælge pakkerejser til udenlandske turister.

Tunø: Normalt ville det kræve en masse planlægning og et stort budget at tage på rejsemesse med mere end 80 rejseaktører fra 10 forskellige lande. Men på grund af Covid-19 har også messebranchen måtte ty til online-møder, og det kommer nu Tim Grønbech, ejer af Mejeriet Tunø, til gode.

Han sad nemlig hjemme på Tunø, da han tidligere på måneden deltog i online-workshoppen ”The Land of Everyday Wonder”, der var arrangeret af Visit Danmark og også havde turistdirektør ved Turistsamarbejdet Kystlandet, Helle Berthold Rosenberg, med som deltager.

- Jeg var nok lidt et wild card at have med til messen, men noget må Helle Berthold Rosenberg og jeg have gjort rigtigt. I hvert fald fornemmede vi stor interesse blandt rejseudbydere fra både Norge, Holland og Frankrig, siger Tim Grønbech, der tror, at Tunø vækker interesse, fordi man er garanteret afslapning, fred og ro på øen.


Efterspørgslen på de helt autentiske, lokale oplevelser er i stor fremgang. Her er det oplagt at have en dagtur til Tunø på programmet og give turisterne den wow-oplevelse.

Stelios Aalem Lund, salgsdirektør ved rejseudbyderen Via Hansa & Borealis Ltd.


- Man kommer helt ned til jorden her på Tunø , og det er vist noget, der lokker for tiden, siger han.

Annonce

Autentiske oplevelser

Faktisk har messen har allerede båret frugt, idet selskabet Via Hansa & Borealis Ltd., en rejseaktør, der sammensætter rejsepakker og sælger disse til turudbydere i hele verden, er begyndt at markedsføre Tunø i sit materiale.

Salgsdirektør ved Via Hansa & Borealis Ltd., Stelios Aalem Lund, begrunder interessen for Tunø med, at coronaen har medført en ændret rejseadfærd, hvor de store bus-grupper er skaleret ned til små bobler på 2-12 personer.

- Efterspørgslen på de helt autentiske, lokale oplevelser er i stor fremgang. Vores kunder kommer både fra nære områder som Tyskland og Holland, men de kommer også helt fra Sydamerika, USA og Australien. Sidstnævnte grupper er tit på rundrejse i Skandinavien over 15-20 dage og har undervejs pitstop i Aarhus. Her er det oplagt at have en dagtur til Tunø på programmet og give turisterne den wow-oplevelse, siger direktøren, der forventer, at de første grupperejser fra europæiske lande går ombord på Tunøfærgen til august eller september.

De transatlantiske turister lander formentlig først på Tunø i 2022.

Annonce

Inklusiv færgebillet

Rent praktisk vil rejseudbyderne i løbet af en måneds tid kunne booke sig ind på en pakkeoplevelse via et bookingsystem, som Tim Grønbech har købt sig ind på. Det samme gælder i øvrigt også private, som ønsker at bestille frokost, overnatning og færgebillet i et hug. Det sidste kan lade sig gøre, fordi der er tale om det samme system som det, man bruger på færgen.

- Det med færgebooking er kommet i stand takket være en god dialog i både Ø-rådet og med Odder Kommune, som har vist sig meget positive overfor mine ideer, siger Tim Grønbech, der foreløbig er alene om at lave pakketilbud i form af færgebilletter og frokost på en af sine to restauranter, Mejeriet Tunø eller Røgeriet.

På sigt håber han dog, at flere erhvervsdrivende på Tunø vil bidrage, så den nye type turister kan tilkøbe sig oplevelser i deres pakkerejse.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odder Avis

Lang testkø ved Spektrum Odder

Odder Avis

Endelig vågner byen igen

Odder Avis

Tid til at kigge frem mod nye tider

Odder Avis

BNBO: Fire ting du skal vide

Annonce