Denne artikel er sponsoreret af lime-technologies.com
Har du ikke allerede et CRM-system i din virksomhed? Så bør du få et. Der er nemlig utrolig mange fordele ved et CRM-system, som du ikke bør gå glip af. Dem vil vi se nærmere på i det følgende.
Hvad er et CRM-system?
Før vi kommer ind på alle fordelene ved et CRM-system, er det vigtigt først at slå fast, hvad det egentlig er. CRM står for Customer Relationship Management og kan på dansk oversættes til kunderelationsstyring.
Mange tror fejlagtigt, at et CRM-system handler om IT. Men selvom et CRM-system er et IT-system handler det om meget mere end blot IT. Et CRM-system handler om at forbedre din forretning ved at skabe stærkere kunderelationer og derigennem få flere tilfredse kunder.
Hold styr på dine kunder og skab bedre kundeoplevelser
En af de største fordele ved et CRM-system er, at du får langt bedre styr over alle dine kunder. Det kan særligt være en fordel, hvis I er flere som har kundekontakt, eller hvis I fx er flere sælgere i virksomheden.
I et CRM-system kan man lagre forskellige informationer om sine kunder som fx kontaktoplysninger, adresse mv. Men man kan også notere særlige oplysninger om kunderne, som kan være med til at skabe en stærkere relation til dem, som fx deres fødselsdag, særlige præferencer og meget andet. På den måde kan man målrette sin markedsføring mere effektivt mod den enkelte kunde fremfor blot at ”skyde med spredehagl”.
Et CRM-system giver større effektivitet
Et CRM-system kan også være med til at øge din virksomheds effektivitet. Når alle medarbejder har adgang til samme CRM-system, kan alle oplysninger og informationer om kunderne hurtigt og nemt deles på tværs. Det bliver desuden lettere for den enkelte medarbejder at finde information om en kunde, uden at denne nødvendigvis har haft direkte kontakt til kunden før. På den måde kan man spare både tid og ressourcer.
Få et godt overblik
En anden stor fordel ved et CRM-system er, at det giver et enormt godt overblik. Med et enkelt klik har alle medarbejdere et komplet overblik over alle kunder i virksomheden, alle projekter, forretninger og andre vigtige detaljer.
Hvilket CRM-system skal du vælge?
Der findes et hav af forskellige CRM-systemer på markedet, som alle kommer med forskellige fordele og ulemper. Hvis du ønsker et godt all-around CRM-system, er Lime CRM fra Lime Technologies et oplagt valg. Her får du nemlig et CRM-system som er tilpasset lige præcis din virksomhed.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.