Annonce
Ugeavisen Ribe

Jubilar hos Toyota i Ribe: Claus er vild med den tætte kontakt til kunderne

Eftermarkedschef Lars Hansen, jubilaren Claus Larsen og indehaver Louis Lund kan alle se tilbage på 25 år med godt samarbejde. Foto: Bo Maimburg
Værkfører Claus Larsen har i denne uge 25 års jubilæum hos Toyota Louis Lund.

Ribe: For 25 år siden manglede man en dygtig mekaniker hos Louis Lund, og i stedet for at sætte en annonce i avisen spurgte Louis medarbejderne, om de kendte en god mand, han kunne kontakte.

Her var der flere, der foreslog Claus Larsen, og det er er der ingen af dem der har fortrudt, for 25 år senere er han stadig i firmaet.

- Jeg arbejdede for 25 år siden hos Velux, men da jeg fik tilbudt et job som mekaniker hos Toyota i Brøns, var jeg da klar med det samme. Da virksomheden flyttede til Ribe, blev jeg værkfører, og det job er jeg ret vild med. Den tætte kontakt til kunderne, samarbejdet med mekanikerne og den daglige drift af værkstedet passer mig rigtig godt. Jeg er glad for at snakke med mennesker, og det er jo en stor del af jobbet. Jeg har mange faste kunder, der kommer direkte til mig, når de har en opgave, de skal have udført, og det er jeg naturligvis rigtig glad for, siger Claus Larsen.

Han kan navnene på langt de fleste af kunderne, og den tætte kontakt er populær.

Kort om Claus

Claus Larsen er 51 år, gift, har tre børn og bor i Damhus. Han er uddannet mekaniker hos Toyota i Brøns og efter en kort afstikker til Velux vente han tilbage til Toyota for 25 år siden. Han blev værkfører i 2002.

- Claus kender kunderne og deres relationer, og han viser altid en stor interesse for kunderne. Netop de gode relationer er utrolig vigtig for en virksomhed som vores, supplerer chefen, Louis Lund.

Claus har set store udfordringer i, at virksomheden selvom den vokser stadig kan være tæt på kunden.


Når jeg har en reklamation er udfordringen at få en sur kunde til at smile, når de går ud af døren, og det lykkes stort set altid.

Claus Larsen


- Det har været udfordrende at holde en stor forretning personlig, og jeg har altid arbejdet for, at vi stadig kan være tæt på kunden. Det er lykkes godt for os, og vi er flere gange blevet Danmarks bedste værksted, og vi er hele tiden helt i top med kundernes tilfredshed. Der er stor tillid til medarbejderne her i firmaet, og det betyder, at jeg selv kan tage beslutninger, så kunderne altid bliver tilfredse. Når jeg har en reklamation er udfordringen at få en sur kunde til at smile, når de går ud af døren, og det lykkes stort set altid, siger Claus Larsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce