Denne artikel er sponsoreret af wemarket.dk
Denne tekst indeholder sponsoreret indhold
Der er rigtig mange forskellige måder, man kan promovere sin virksomhed på. Hvor det før var nok med fysiske reklamer i postkassen og på reklamesøjler, måske tilsat lidt annoncering på TV, så er det i dag på telefonen og folks computer, at opmærksomheden skal fanges.
Det gælder, uanset om annoncen, du påtænker at lave, er målrettet til Google, Amazon eller noget helt tredje. Her vil vi specifikt tage fat i annoncering på Amazon, som er lidt anderledes end det, du typisk ser på for eksempel Google. Amazon er først og fremmest en af verdens største platforme, når det kommer til salg. Den har tidligere ligget lidt længere tilbage i det danske kapløb, men har lige så stille arbejdet sig op blandt de helt store konkurrenter.
Samtidig er Amazon en hjemmeside, der er lavet med salg for øje – så hvor Google i lige så høj grad har informationsdeling som et af sine hovedpunkter, er Amazon til for at yde en service til forbrugerne, der skal have den ene eller anden form for vare indkøbt. Men kender du til Amazon Buy Box? Buy box eller boksstrategien, som du måske også kender den som, er din måde at komme frem i køen på og øge chancerne for salg.
Sådan øger du dit salg på Amazon
Kunderne vil gerne have troværdighed – og det ved Amazon. Derfor er algoritmen da også bygget sådan op, at du har væsentligt øget sandsynlighed hvis du får den lille boks ud for din salgsannonce, der betyder, at din vare kan lægges direkte i kurven på Amazon. Men hvad skal der til, for at det bliver en mulighed?
Noget af det, du i hvert fald kan kigge nærmere på, er hvor tydeligt det er, at du yder god kundeservice – er der gode muligheder for at få fat på virksomheden, hvis der er reklamationer, hvordan er returneringspolitikken, og hvad med generelle informationer om produktet? Disse er nogle af de ting, der skal medregnes, når man skal bygge en god annonce op, som Amazon skal sende frem på side et.
For at det skal være muligt at opnå Amazons Buy Box, er det også vigtigt, at jeres lagerbeholdning er tilgængelig og tydelig – Amazon vil kun sætte boksen på de annoncer, hvor det er tydeligt, at varen faktisk er på lager og tilgængelig, så der ikke opstår situationer med utilfredse kunder, der ikke kan få varen. Du kan få meget mere rådgivning på området af et SEO-bureau med speciale i Amazon Ads.
Denne tekst indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.
JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.