Annonce
Ugeavisen Varde

Eleverne i Varde Ny Specialskole brillerede i projektugen

Elever fra 8.b Varde Ny Specialskole er glade for, at deres projektuge nu er overstået med et godt resultat. På billedet fra venstre: Frederik Gerken Toft, Stephanie Jasmin Halcrow, Makia Kluge Petersen, Nicki Lundvig Hermansen, Suus Vinke. Privatfoto
Projektugen har været en stor overvindelse for flere af eleverne, men på trods af deres meget forskellige forudsætninger fik alle lavet en flot fremlæggelse.

Varde: De ældste elever på Varde Ny Specialskole har netop overstået forårets store arbejde med projektopgaver.

- Projektugen har været en stor overvindelse for flere af eleverne, men på trods af deres meget forskellige forudsætninger, lykkedes det med en differentieret tilgang og masser af opmuntring at få alle eleverne i mål med succes, skriver lærer Lise Poulsen i en pressemeddelelse, der emmer af stolthed over elevernes indsats.


Annonce

Sådanne uger er som oftest både spændende og lidt skræmmende for eleverne på samme tid.

Jesper Hougaard Andersen, lærer


Eleverne fra 8.b, 9.-10.b har arbejdet med alt lige fra yoga, Harry Potter, kost og motion, moskeer, superbiler, ridesport og flere andre emner.

Ridebanen er bygget af Nicki Lundvig Hermansen fra 8.b. Privatfoto

- Sådanne uger er som oftest både spændende og lidt skræmmende for eleverne på samme tid. Spændende fordi de selv skal vælge et emne ud fra egne interesser, som de så skal fordybe sig i. Skræmmende fordi de selv skal lave en problemformulering, skabe et produkt og ikke mindst fremlægge foran resten af klassen, fortæller klasselærer for 8.b Jesper Hougaard Andersen.

Selve projektugen blev da også indledt med lidt usikkerhed. Frustrationerne fra opstartsfasen, blev undervejs afløst af en energisk tilgang og en lyst til at fortsætte arbejdet, også selvom det ringede til frikvarter.

Planchen her havde Frederik Gerken Toft fra 8.b lavet om sit projektforløb. Privatfoto

En af eleverne var Emilia Stausholm fra 9.-10.b.

- Emilia havde valgt emnet yoga. Interessen for denne disciplin opstod, da alt var coronalukket. Emilia lærte sig selv at dyrke yoga via forskellige træningsvideoer på nettet.  Emilia endte med at gennemføre en yogatime med sig selv som instruktør og hele klassen som elever.

Emilia Stausholm fremlægger sit yogaprojekt for klassen om yogaens historie og dens gavnlige effekt for krop og sjæl. Privatfoto

For flere af eleverne var fremlæggelsen den største udfordring, men med støtte fra klassekammeraterne og de voksne fik alle gennemført deres fremlæggelser med bravour.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce