For 70 år siden kunne en cykelsmed med få aftenkurser i bagagen kalde sig optiker. I dag kræver det en uddannelse med viden om øjets anatomi, men også en fornemmelse for stil og evnen til at kende forskel på den forretningsdrivende læsehest og den triatlondyrkende pædagog.
Copy link address
Line Guldager Hansen ligha@jfmedier.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Inge Majgaard Sørensen havde 15. marts 40-års jubilæum hos Profil Optik i Varde. Også butikken kunne fejre sit 40-års jubilæum tidligere i år. Foto: Line Guldager Hansen -
Da Inge Majgaard Sørensen for 40 år siden begyndte hos Profil Optik i Varde var der en tendens til, at de firkantede briller var til forretningsfolk, og de runde var til pædagoger. I dag vælger kunderne meget mere ud fra personlig stil, og ud fra hvordan de gerne vil opfattes, fortæller hun. Foto: Line Guldager Hansen -
Tini Owild er stylist og indehaver af Stylewise. Hun har mange års erfaring i personlig styling og rådgivning til erhvervsledere, folketingsmedlemmer, skuespillere, sangere og private, og så er hun kendt som stylisteksperten i medier som Politiken, Alt For Damerne, Berlingske Tidende og Femina. PR-foto -
Inge Majgaard Sørensen oplever, at folk i stigende grad ikke kun nøjes med en enkelt brille. De er bevidste om at have en brille til både hverdag, sport, fritid og fest - og uanset i hvilken anledning brillen skal bruges, så skal den passe til og understøtte kundens personlige stil. Foto: Line Guldager Hansen -
- Det er også en personlig ting med ens øjne. Det handler om tillid - både til at vi giver dem det optimale syn, men også tillid til at vi siger vores mening. For ingen vil gå herfra og for eksempel se ældre ud, siger Inge Majgaard Sørensen. Foto: Line Guldager Hansen