Juniorsejlere på tur omkring Nordpolen
SKANDERBORG: Mens Skanderborg Sø stille og roligt fryser til, hørte jollesejlerne fra Skanderborg Junior Sejlklub et spændende foredrag om en tur på Ishavet. Det var Thomas Vangkilde, der fortalte om to forskningsture i havet omkring Nordpolen, hvor al sejlads foregår med isbryder. Der blev vist billeder, bl.a. af et dyreliv helt anderledes end det, sejlerne er vant til ved Skanderborg. Mens juniorsejlerne venter på at søen igen bliver klar til jollerne, er der planlagt virtuel sejlerkonkurrence, en filmaften, tur i bowlinghallen og teori. 31. januar er der stiftende generalforsamling i modelklubben i Skanderborg på Vestermølle. Alt efter vejret går træningen på vandet i gang igen i slutningen af marts, først for de nuværende sejlere og senere for nye sejlere. pcb
Mest læste
-
Her er ovnretten, der løfter en hverdagsgrøntsag
-
Populær butik lukker: Ejer bliver overdynget med kærlighed
-
Lasse scorede den søde kassedame: Da regningen kom, gik deres date helt galt
-
Antarktis: Hos pingvinerne på kanten af verden
-
Torsdag går det løs med Sommer ved Søen: Få genopfrisket hele programmet her