Annoncørbetalt indhold

Få styr på din digitale identitet

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af webhusetballum.dk

I dagens digitale tidsalder er det vigtigt for enhver virksomhed eller enkeltperson, der ønsker at etablere sig online, at have et professionelt websted. Et godt websted hjælper dig ikke kun med at præsentere et professionelt image, men kan også være et værdifuldt redskab til markedsføring og netværksdannelse. Desuden kan et veludformet websted hjælpe dig med at skille dig ud fra konkurrenterne og tiltrække potentielle kunder eller klienter. Hvis du mener det alvorligt med at drive forretning i det 21. århundrede, så er det et absolut must at investere i en professionel hjemmeside.

3 ting man bør overveje


Det kan være en spændende proces at opbygge en ny hjemmeside, men det er vigtigt at holde sig nogle få vigtige ting for øje.

Først og fremmest er det vigtigt at sørge for, at hjemmesiden er nem at navigere på. Alle siderne skal være tydeligt mærket, og brugerne skal nemt kunne finde det, de søger. For det andet skal webstedet være visuelt tiltalende. Brug billeder af høj kvalitet, og undgå rodethed på siderne. Endelig bør webstedet være designet med søgemaskineoptimering (SEO) i tankerne. Dette vil være med til at sikre, at dit websted vises så højt som muligt på søgemaskinernes resultatsider, hvilket gør det mere sandsynligt, at det bliver set af potentielle kunder eller klienter.


Hvis du holder disse tre ting i tankerne, er du godt på vej til at skabe et godt udgangspunkt.

Overvej hvilket CMS-system hjemmesiden skal bygges i


Ethvert vellykket websted skal bygges på et solidt fundament. For mange virksomheder er dette fundament et indholdsstyringssystem (CMS). Et CMS giver den struktur og funktionalitet, der hjælper dig med at oprette og administrere dit websteds indhold. Der er snesevis af CMS-muligheder at vælge imellem, men tre af de mest populære er WordPress, Magento og Shopify. hver har sine egne styrker og svagheder, så det er vigtigt at vælge den, der passer bedst til dine behov. Det er også vigtigt at understrege, at valg af CMS kommer meget an på hvilken type hjemmeside der skal bygges – altså er der tale om præsentationshjemmeside eller en webshop eksempelvis.


WordPress er et alsidigt CMS, der kan bruges til alt fra simple blogs til komplekse e-handelswebsteder. Det er nemt at bruge og leveres med en lang række plugins og temaer til at udvide dets funktionalitet. Det kan dog være mindre sikkert end andre muligheder, og det er ikke ideelt til meget store websteder, som udgangspunkt. Dette kommer dog også meget an på din udvikler.


Magento er en kraftfuld e-handelsplatform, der tilbyder stor fleksibilitet med hensyn til design og funktioner. Den kan dog være kompleks at bruge og kræver en betydelig mængde teknisk ekspertise, end et WordPress site gør.


Shopify er en anden populær e-handelsplatform, der er nem at bruge og kommer med en lang række funktioner. Den kan dog være dyrere end de andre muligheder, men fungerer fantastisk til webshop-løsninger.


I sidste ende er det en beslutning du skal vende med din webudvikler, men det er altid en god ide at kende lidt til de forskellige muligheder der findes på markedet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit