PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Får I nok ud af jeres online marketing?

Denne artikel er sponsoreret af salecto.dk

Online marketing er en fantastisk måde at nå ud til jeres målgruppe, så de kan få øjnene op for alle de ting, som I kan tilbyde. Men hvordan gør man? Få gode råd i denne oversigt.

Hvorfor er online marketing vigtigt?

Online marketing er - når det bliver gjort ordentligt – en fantastisk måde at nå ud til den rigtige målgruppe uden at bruge penge på marketing til folk, som ikke er interesseret i jeres produkter eller ydelser. På den måde kan I få maksimal valuta for hver eneste krone, som I bruger på online marketing.

Hvordan skaber man godt content?

Der er mange måder at skabe content til jeres reklamer og webshops. Det kan f.eks. være flotte videoer eller billeder af jeres produkter. Det kan være informative tekster eller mails, som fanger dine kunders opmærksomhed. Sådan bruger du ChatGPT til content, som får folks opmærksomhed. Det er din opgave at finde på et tema samt tone for indholdet. Derefter kan du bede programmet om at skrive en tekst. Jo flere parametre og regler som programmet skal overholde, jo bedre. Derefter kan du selv rette i teksten.

Work smarter, not harder

Det er helt naturligt at være skeptisk overfor nye teknologier og holde fast i gamle vaner og metoder. Men det er også en god idé at være villig til at lave forandringer. For at blive en smule bedre hver dag, bør du altid spørge dig, om man kan gøre tingene på en smartere måde. Det kan f.eks. være ved at bruge digitale værktøjer til at klare opgaver, som tidligere blev gjort manuelt.

Gode tommelfingerregler

Det er svært at lave regler, som gælder for alle virksomheders marketing strategier. Men i det store hele kan man sige, at personligt indhold som taler til modtageren i deres øjenhøjde, giver de største chancer for konvertering. Derfor er det værd at bruge både tid og rescourcer på at skabe noget godt indhold i jeres reklamer, mails, webshops og hvad I ellers benytter jer af.

Brug data

Det kan sagtens være, at I har en mening om, at noget bør gøres på en bestemt måde. Men hvis den mening primært er baseret på følelser, kan I muligvis være på et vildspor uden at vide det. Derfor bør I ikke være bange for at basere jeres strategier ud fra gode observationer på et solidt grundlag af data. På den måde kan I bedre få overblik, hvorvidt jeres strategier virker eller ej.

Denne tekst indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.