Annoncørbetalt indhold

Hjælp dine kunders opmærksomhed på rette vej

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af skiltex.dk

Har du en butik inden for den ene eller den anden branche, så går du nok rigtigt meget op i den oplevelse dine kunder får, når de besøger den. Du er nok også rigtigt interesseret i, at de får brugt lidt penge på nogle af dine spændende produkter. Derfor er der her lidt inspiration til, hvordan du måske kan hjælpe dine kunder lidt på vej, når de træder ind ad din dør.


Gør din butik synlig

Det er klart, at det første - og måske vigtigste trin, er at kunder opdager din butik, og får lyst til at udforske den. Derfor kan det generelt måske anses som vitalt, at din facade, samt butikkens umiddelbare indtryk taler til dine kunder. Og der kan det færdige resultat og altså fremgangsmåde, måske afhænge af de kunder i ønsker at tiltrække, hvilket i mange tilfælde, måske nok vil være den målgruppe jeres produkter og virksomheden appellerer til.


Samtidig skal det måske også gøres klart, at I har netop det, som jeres målgruppe leder efter. Måske jeres stærkeste produkt, eller stærkeste identificerende værdi. Det kan I eventuelt præsenterer allerede inden kunden bevæger sig ind i butikken, sådan at det måske også kan hive nogle kunder ind ad døren. Det kan i gøre enten som en del af jeres vinduesudstilling, såfremt I har det. I kan også stille det med et skilt på gaden, så menneskemængdens øjne, måske nemmere falder over det, hvis øjnene ikke er rettet mod vinduerne. Til det kan der benyttes et digital signage, der kan gøre udtrykket på jeres skilt mere sofistikeret i designet, såvel som det måske kan indebære nogle dynamiske effekter. Ofte tiltrækkes vores øjne af bevægelse, så det kan måske medvirke som en fordelagtig faktor.


Farvesymbolik

Som nævnt kan menneskets øjne have en tendens til at blive fanget af bevægelse. Lige såvel kan blikket drages af bestemte farver. Især er det signalfarver - rød, gul, orange, der her kan virke. Dem i kan overveje at bruge, såfremt det passer i butikkens stil. I kan på anden vis også forsøge jer med farvesymbolikken til at gøre jeres butikken endnu mere specifik i udtrykket, og frembringe nogle af de budskaber i ønsker. Måske ønsker i en jordnær atmosfære, fordi det stemmer overens med jeres værdier. Eller måske vil I lege med kontraster og skabe en kaotisk og impulsiv atmosfære. Der kan være mange muligheder i farverne, der kan bruges på mange interessante måder - forhåbentligt også i jeres favør.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit