Annoncørbetalt indhold

Planlægning af konference i Jylland

PR-foto credit

Denne artikel er sponsoreret af businessfredericia.dk

Står du og skal planlægge en konference, er der rigtig mange forskellige ting man skal være opmærksom på. Har man prøvet det før, er det ligetil, men er det første gang, kan der være mange elementer som man måske ikke havde tænkt over. Disse kommer vi ind på i indlægget her, hvor der næsten er en guide, som du blot kan følge punkt efter punkt.


Trekantsområdet er en populær lokation

I og omkring Kolding- og trekantsområdet generelt er der mange smukke konference-lokationer. Der er netop også derfor at der ofte afholdes en konference Jylland, hvor det er ikke uhørt at trekantsområdet vælges som location. Det er både fordi der er nogle smukke områder, men også fordi byerne i Trekantsområdet ligger godt placeret for alle deltagere, der måtte deltage på en konference.


Men som lovet, er du konferenceplanlægger, er der herunder listet nogle gode tips du kan følge til næstkommende konference.


-Placering: Det kan være en vigtig faktor for konferencens succes, hvor konferencen skal afholdes. Konference-deltagere vil måske være mere tilbøjelige til at deltage i en begivenhed, der finder sted i nærheden af dem eller i en by, de kender.

-Dato: Konferencens datoer bør vælges med omhu. Det bør overvejes, om datoen falder på en helligdag eller på et tidspunkt, hvor mange mennesker allerede er på rejse.

-Emner: Konferencens emner skal være interessante for målgruppen og relevante for branchen.

-Hovedtalere: Konferencens planlæggere bør vælge hovedtalere, som er eksperter inden for deres område, og som vil være i stand til at levere en engagerende og tankevækkende præsentation.

-Udstillere: Konferencen bør have et godt udvalg af udstillere, som kan levere oplysninger og produkter, der er relevante for konferencens emne.

-Netværksmuligheder: Konferencedeltagerne bør have rig mulighed for at netværke med hinanden, både under arrangementet og ved sociale arrangementer.

-Værdi for pengene: konferencen skal give god værdi for pengene, og prisen skal være rimelig i forhold til arrangementets kvalitet.

-Organisering: Konferencen skal være velorganiseret med en klar kommunikation fra arrangørerne til deltagerne.

-Markedsføring: konferencen bør markedsføres effektivt ved hjælp af en række forskellige kanaler for at nå ud til målgruppen.

-Feedback: Konferencierer bør søge feedback fra deltagerne efter arrangementet for at forbedre fremtidige konferencer.


Vi håber at dette indlæg har kunnet give lidt inspiration. Nogle af punkterne er muligvis noget du allerede har været med bekendt med, men er det første gang man skal planlægge en konference, kan det nu være en meget god ide at rende disse punkter igennem en ekstra gang. Noget af det vigtigste er at planlægge sit event i god tid, for at sikre det bliver helt som man ønsker det.


Rigtig god fornøjelse.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

  • PR-foto credit