PR-foto credit
Annoncørbetalt indhold

Udvider virksomheden til udlandet? Dette skal man være opmærksom på

Denne artikel er sponsoreret af etranslate.dk

Hvis en virksomhed har planer om at udvide til udlandet, så er der en række faktorer, som de skal være opmærksomme på, inden de kaster sig ud i det. De juridiske forhold er vigtige at få oversat korrekt, og man skal sætte sig godt ind i de nye markeder samt kulturelle forskelle.


Artiklen fortsætter efter annoncen

Formidling af juridiske forhold

Hvis der er planer om, at en virksomhed skal udvide til udlandet, så er det vigtigt at have den juridiske formidling i orden. Dette kan gøres gennem juridiske oversættelser, som foretages af eksperter på området, så der ikke går vigtige informationer tabt i oversættelsesprocessen. Man skal ikke bare være god til sproget i det pågældende land for at oversætte juridiske tekster, men også have styr på lovgivningen og alle de juridiske termer, som er meget vigtige at få formidlet korrekt. Det kan være tekster som vedtægter, samarbejdsaftaler, finansielle dokumenter, certifikater, salgsbetingelser og meget mere, som der knytter sig til virksomheden. Fordi det handler så meget om præcision, så oversættes de juridiske tekster hos eTranslate kun af eksperter på deres eget modersmål, så de er helt skarpe på det enkelte lands lovgivning og terminologi.


Tilpasning til de nye markeder

Når en virksomhed udvider til et andet land, og derved åbner op for et nyt marked, så er det vigtigt at have kendskab til markedet. Det er vigtigt at være til stede og skabe menneskelige relationer for at skabe et godt fundament i et nyt land. Det kan være gennem virksomhedsbesøg og møder, hvor man fysisk møder op og viser engagement. Derudover skal virksomheden sørge for, at man kan levere det, som de lover, da et udenlandsk markedet højst sandsynligt vil være større end det danske, hvilket vil føre til større og flere leveringer, som skal kunne overholdes.


Kulturelle forskelle

En virksomhed skal på ingen måde undervurdere de kulturelle forskelle som en faktor, der har betydning forretningsmæssigt. Hvis man ikke sætter sig ind i, hvordan man agerer, og hvad man forventer af forretningsmøder osv. i andre kulturer, så kan man komme galt afsted og blive misforstået. I Danmark er forretningsmøder meget fokuserede på det forretningsmæssige, og hvad mødet rent praktisk er sat op for. I andre lande, såsom Italien, er der meget mere fokus på alt det udenom, fx. en frokost eller et cafébesøg, hvor man taler om løst og fast, inden forretningsdelen kommer ind i billedet. Det er derfor vigtigt at sætte sig ind i disse normer, så man ikke virker anmassende.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem JFMs kommercielle afdelinger og en annoncør.

JFMs uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på JFMs nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til JFMs nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens navn for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce