Haderslev: På Norgesvej bor der en virksomhed, som er nomineret til hele to priser, når autobranchen hylder sig selv til Auto Awards i Cirkusbygningen den 23. november.
Det er Takseringshjælp.dk, der er nomineret i to kategorier - 'Årets Produkt' og ' Årets Leverandør'.
Direktør Kasper Kristensen grundlagde Takseringshjælp.dk i 2019, hvor virksomheden også var nomineret til en Auto Award for 'Årets Produkt'.
- Vi hjælper værksteder med at opgøre forsikringsskader, siger han.
I praksis handler det om, at værkstederne skal taste deres opgave og dermed pris ind i et særligt computersystem.
- Det er den eneste måde, som man kan indsende det på til forsikringsselskaberne. Og det er vigtigt, at det første tilbud, som værkstederne sender ind er korrekt. Ellers bliver det enten afvist af forsikringsselskaberne eller betyder, at værkstederne ikke får den pris for deres arbejde, som de egentlig skulle have haft, forklarer Kasper Kristensen.
Ideen
Kasper Kristensen er oprindeligt mekaniker - og det var faktisk allerede i hans læretid, at han fik ideen til det, der i dag er blevet til Takseringshjælp.dk.
- Jeg skulle være på et pladeværksted, hvor de reparerede skader. Jeg var vandt til, at når man lavede noget for private, så skrev man tid og materialer på regningen. Når det var en forsikringsskade, så var der noget, man ikke kunne få betaling for - det prøvede jeg at udfordre, siger Kasper Kristensen og forklarer, at det skyldes årelang praksis - og har betydet, at værkstederne har fået at vide af forsikringsselskaberne, at de har fået penge for noget, som de reelt ikke har fået penge for.
- Vi sælger vores ydelser til den pressede del af branchen - værkstederne - så de kan få den rigtige pris for deres arbejde - og så forsikringsselskaberne heller ikke bliver snydt, siger han.
Vækst
Kasper Kristensen var den eneste mand i virksomheden i 2019 - og siden er det gået stærkt - i dag er der i alt ni ansatte. Drømmen er at blive endnu større og også komme til udlandet.
Jan Madsen, der er udlært pladesmed, er blevet partner i virksomheden og der er også en tredje partner, der hjælper med kapital. Det er Jan og Kasper, som sammen skal til København og deltage i prisuddelingen i Cirkusbygningen den 23. november.
Men kunderne - værkstederne - er glade for den service, som de kan få hos Takseringshjælp.dk, så oplever Kasper Kristensen og hans partner, Jan Madsen, at forsikringsselskaberne og taksatorerne ikke er lige så begejstret for deres service.
- Det bruger vi meget tid på. Det har kostet os mere end corona, hvor vi mistede 40 procent af omsætningen. Det er også derfor, at vi ikke rigtigt markedsfører os selv. Værkstederne får kendskab til os, når vi ringer til dem eller de hører om os fra andre i branchen, siger Kasper Kristensen.
Takseringshjælp.dk
Direktør Kasper Kristensen grundlage Takseringshjælp.dk i 2019.
I dag er de ni ansatte i virksomheden.
Takseringshjælp.dk er nomineret til to priser til Auto Awards - ' Årets Produkt' og 'Årets Leverandør'.
Man kan stemme på Takeringshjælp.dk på www.autoawards.dk
Hos Takseringshjælp.dk gør de ikke opmærksom på, hvem deres kunder er:
- Vi vil gerne fortælle, hvem vores kunder er. Vi vil bare ikke citeres for det, siger Kasper Kristensen med et smil.
Glæde
Hos Takseringshjælp.dk ved indehaverne ikke, hvem der har været med til at nominere dem til priserne til dette års Auto Award. Men de er glade for indstillingerne - og de ser også frem til at deltage i arrangementet.
- Om vi vinder eller ej - det betyder ikke så meget for mig, siger Kasper Kristensen.
Han ved af erfaring, at det at være nomineret og at være sammen med så mange andre fra autobranchen er et rigtig godt udstillingsvindue.
- Jeg ser det som et salgsarrangement, siger han og lægger ikke skjul på, at han glæder sig til at komme afsted.
Det gør Jan Madsen også. Det er første gang i hans tid i virksomheden, at de er blevet nomineret til en pris. Derfor håber han, at de tager mindst en af dem med hjem til Haderslev.
- Jeg skal nok bygge en fin hylde til prisen - hvis vi vinder en, siger han.