Annonce
Ugeavisen Svendborg

Nyt forløb skal trække flere turister til Sydfyn

Små og mellemstore fødevarevirksomheder og turismeaktører tilbydes nu et forløb, som skal få endnu flere turister til Sydfyn. Arkivfoto: Cees van Roden
Det Sydfynske Øhav blev noget af en turismemagnet i corona-sommeren 2020. Nu får små og mellemstore virksomheder i området mulighed for at blive endnu dygtigere til at tiltrække turister. De får nemlig tilbuddet om at deltage i et gratis forløb om forretningsudvikling.

Sydfyn: Det Sydfynske Øhav er i dag en såkaldt geopark - et særligt udpeget naturområde, hvor den geologiske natur kan studeres og opleves. Her kan du som turist opleve verdens største, oversvømmede istidslandskab omkranset af den smukkeste natur og en levende kulturarv.

Flere og flere turister har fået øje på den sydfynske perle. Og der er ingen tvivl om, at Geopark Det Sydfynske Øhav har potentialet til at blive en endnu større turistattraktion og dermed også skabe vækst for små og mellemstore fødevarevirksomheder og turismeaktører, lyder det i en pressemeddelelse.

Derfor er Langeland, Ærø, Svendborg og Faaborg-Midtfyn kommuner samt Destination Fyn gået sammen om at tilbyde et kompetenceforløb for små og mellemstore virksomheder i de fire kommuner.

Annonce

Borgmester i Faaborg-Midtfyn Kommune, Hans Stavnsager (S), glæder sig over samarbejdet om at støtte op om de lokale turistaktører:

- Sommeren 2020 bekræftede os i det kæmpe potentiale, det Det Sydfynske Øhav rummer som turistdestination. Rigtig mange besøgte os – både øerne, købstæderne og de små havnebyer. Og turisterne var begejstrede. Vi skal udnytte det momentum og minde dem om, at de skal komme igen og tage deres venner og familie med.

Indsigt og fokus

Forløbet tilbydes i samarbejde med UCL og sætter fokus på de deltagende virksomheders oplevelsesudvikling, online marketing og digitale værktøjer, som kan give værdi og styrke de konkurrencemæssige fordele og markedspositioner. Det handler i høj grad om at sikre det fortsatte eksistensgrundlag i den nye virkelighed med og efter Covid-19.

I forløbet vil der blive kastet et blik på de mange teknologier og det undersøges, hvilke der passer bedst ind i virksomhedernes processer. Ved at deltage i forløbet opnår virksomhederne indsigt i kunderejsen og i lokalområdet, fokus på forretningsudvikling og innovation, viden om værdifulde og konkrete værktøjer til øget indtjening, fokus på digitale arbejdsgange (internt og eksternt), samt viden om sociale medier og relevant software- og teknologier.

Herudover får virksomheder én-til-én-sparring, der skaber rammerne for erfaringsudveksling med andre virksomheder og aktører i Det Sydfynske Øhav.

Tilmelding skal ske til UCL ved Dorthe Simonsen, 6120 9590, dosi@ucl.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ugeavisen Svendborg

Sølv til Magnus

Annonce