For tredje gang afvikles den lille intime Skonager Festivalen 3. juni. Du kan nå det endnu.
Copy link address
Christine Aagaard Kragh cak@jv.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Skonager Festivalen, Jeppe Uhre -
De allerførste, der købte billetter til årets udgave af Skonager Festivalen, var københavnerparret Jack Post og Britt Englezakis, her på hver sin side af Jacks svigersøn, Christoffer Wesselhoff. De var med for første gang sidste år, og det var helt tilfældigt. - Jeg sad engang i starten af året på Facebook, og pludselig dukkede der den her artikel op om en mand, der ville lave sin egen festival i Vestjylland. Det lød bare som sådan en sindssyg idé, så jeg spurgte min kæreste, om vi ikke skulle af sted. Og så købte vi billetter. Min datter og svigersøn tog også med, og det var bare så hyggeligt, siger Jack, som ellers ikke er festivalmenneske. Privatfoto -
Jack Post hader at ligge i telt. Men han gør det til Skonager Festivalen, fordi det er så hyggeligt. Her er det hans lejr fra sidste år med kæresten Britt, datteren Nadia, svigersønnen Christoffer og en kammerat, der har taget turen til den vestjyske festival fra Odder. Privatfoto -
Peter Hofmann, direktør i Le Mosch, og Jeppe Uhre kender hinanden fra Næsbjerg. Le Mosch er en af scenesponsorerne på Skonager Festivalen, og hele firmaet tager derud og fester sammen med familier og påhæng i stedet for at holde en julefrokost. - Jeg synes, det er et fantastisk initiativ. Det er så fedt, at man beslutter sig for at starte sin egen festival og så bare gør det på sin helt egen måde. Vi var med med sidste år også, og det var bare sjovt og hyggeligt. En virkelig autentisk oplevelse. Og jeg er ellers ikke festivalmenneske, men det her var bare så hyggeligt. Vi sponserer en af scenerne, men faktisk er det ikke musikken, der er det vigtigste for mig. Det er derimod energien og modet til at skabe sådan en festival. Og så omgivelserne. Jeg glæder mig så meget til hyggen og til en god fadøl, siger Peter Hofmann. PR-foto -
Merchandise er et nyt tiltag på Skonagerfestivalen. Sådan ser en af t-shirtsene ud. PR-foto -
2000 publikummer. Det kunne godt være ambitionen for næste års festival for Jeppe Uhre. Foto: Christine Aagaard-Kragh