Annonce
Ugeavisen Aabenraa

Vild vækst og solidt købmandskab: Den Sidste Flaske er med i finalen om to store priser

Julie Silverstein Markussen og Tobias Hinchely Pedersen startede Den Sidste Flaske sammen for kun to år siden og synes derfor, det er lidt vildt, at de allerede nu kan konkurrere med om E-handelsprisen, som Dansk Erhverv uddeler. Foto: Ludvig Dittmann
Ud af flere tusinde kandidater har Dansk Erhverv valgt online vinhandlen Den Sidste Flaske til finalen om E-Handelsprisen. Ikke bare i én, men i to kategorier.

Aabenraa: Vild vækst. Solidt købmandskab. Deres tag på markedsføring er aggressiv, men god. De eksekverer benhårdt. Gode til kommunikation og gode til at lytte til, hvad kunderne vil have.

Juryen bag E-Handelsprisen, som Dansk Erhverv står bag, var ikke i tvivl, da de skulle finde finalisterne til årets priser. Først var der flere tusinde kandidater, som blev barberet ned til 20, og her var den lokale online vinhandel Den Sidste Flaske på Lundsbjerg med i ikke bare én, men i usædvanligt to kategorier.

Fornylig fandt juryen de fem finalister, og her overraskede Den Sidste Flaske igen. For juryen bestående af 71 erfarne e-handlere valgte, at vinhandlen skulle videre til finalen i begge kategorier.

Annonce

- Vi er overdrevet glade for at blive nomineret i begge kategorier. Det betyder enormt meget for os. Det er et blåstempel for os, at vi som forholdsvis nystartet virksomhed allerede kan konkurrere i to kategorier mod virkelig kompetente mennesker. Det giver lidt kriller i maven, og vi er et stolt hold, der står bag ved, siger ejer af Den Sidste Flaske, Tobias Hinchely Pedersen.

Ned i øjenhøjde

Hans bedre halvdel og medejer af firmaet, Julie Silverstein Markussen, er for tiden på barsel og har derfor ikke sin daglige gang i virksomheden. Hun sad derhjemme og ventede ved mobilen på beskeden om firmaets videre skæbne i konkurrencen og blev helt vildt glad over, at juryen kunne se det arbejde, som hun, Tobias og deres ansatte har gjort for at revolutionere handel af vin til private.

- Det, der har været vigtigt for os, har været at få det ned i øjenhøjde med folk, så de ikke vælter af stolen, fordi de ikke forstår fagudtrykkene. Det er en smagssag, hvad god vin er, så at få det ned på jorden, så kunden har nemmere ved at navigere rundt i det, har været vigtigt. Det skal ikke handle om, at vinen er blevet lavet på en bakketop i 27 grader med østenvind, og kunden siger tilbage og tænker "jamen, hvad gør det for vinen?" Ved at få det ned i øjenhøjde kan kunden nemmere finde den vin, der er god for dem, forklarer hun om baggrunden.

Annonce

Mere fokus på kvinder

Daglige tilbud,  kvalitetsvin til de bedste priser og hurtig levering er essensen i forretningen, som de har fået succes med på to år. Når Julie Silverstein Markussen vender tilbage fra barsel, skal Den Sidste Flaske også fokusere på kvinderne, som er en voksende del af forretningen.

- I vores tidligere vin-forretninger var 95 procent af kunderne mænd. I seneste kvartal var 35 procent af kunderne hos Den Sidste Flaske kvinder, og det skal vi rykke på. Der vil komme mere fokus på, at kvinder kan være med i vinkøbet, og vi vil blandt andet gøre mere ved de alkoholfrie vin, siger Julie Silverstein Markussen og Tobias Hinchely Pedersen.

Den Sidste Flaske fyldte i de første halvandet år alt i Julie Silverstein Markussen og Tobias Hinchely Pedersens liv, hvor de arbejdede i døgndrift. For et halvt år siden fik de datteren Ella Theodora, men som man kan se på hendes tøj, får hun famliefirmaet ind med modermælken.  Foto: Ludvig Dittmann

E-Handelsprisen uddeles den 20. maj ved en digital prisfest. Ejerne forventer at samle personalet, så de sammen kan følge uddelingen.

Den Sidste Flaske skal inspirere andre

Dansk Erhverv har i arbejdet med E-handelsprisen fået øje på Den Sidste Flaske, og derfor skal Tobias Hinchely Pedersen onsdag den 14. april holde foredrag for flere hundrede ansatte hos små og mellemstore virksomheder i Danmark ved en stor digital konference om SMV e-handel - gå fra 30 til 300 ordrer om dagen.

Her skal han fortælle om sin filosofi omkring online markedsføring, hvordan han arbejder med følelser og logik, og hvordan han bruger sig selv og sit hold for at give kunderne en personlig oplevelse online - og en ny oplevelse hver dag.

Den Sidste Flaske blev etableret i 2019 og fik i 2020 mere end 75.000 nye kunder.


Det, der har været vigtigt for os, har været at få det ned i øjenhøjde med folk, så de ikke vælter af stolen, fordi de ikke forstår fagudtrykkene.

Julie Silverstein Markussen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce