Astma-børn besteg sygehuset
Viborg: Astma-børn besteg forleden trappen til toppen af Regionshospitalet Viborg for at vise, at selv med astma kan man, hvad man vil. Sammen gik 220 ture op og ned, det svarer til at bestige verdens højeste bjerg Mount Everest. Børnene var med til at fejre hospitalets og Viborg Kommunes nye astma-koncept »Astmanaut«, der med film, astma-taske og hjemmeside skal hjælpe børn, behandlere og forældre til at forstå og tackle astma bedre. Bjergbestiger og astma-ambassadør Mogens Kjæmpe Jensen hjalp børnene med trappe-bestigningen, der skulle vise, at astma ikke bør være en hindring for at nå sine mål.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Missionen lykkedes: Viborg Bryghus er klar til at flytte i nye og længe ventede rammer