FDF i sydbyen stormer frem
Viborg: Efter flere års mangel på spejderaktiviteter i sydbyen er der for alvor kommet gang i den igen. I august gik aktiviteterne i gang i FDF Viborg tredje kreds, der nu har 35 medlemmer og ti ledere. I weekenden var hele kredsen afsted på sin første lejr, der blev holdt i »Spejderhytten« ved Skringstrup. 29 børn og samtlige ledere gik til den med udskæring af Halloween-græskar, opgaveløb og lejrbål. Inden kredsturen valfartede 30 forældre og 30 børn til kredsens generalforsamling, hvor de valgte en fuldtallig bestyrelse. FDFerne mødes hver torsdag kl. 18 i Søndermarkskirken og har plads til nye medlemmer, fortæller kredsleder Michael Hjorth. I løbet af efteråret skal de mindste på lommelygteløb, forsøge at slå rekorder og julehygge, mens de lidt ældre skal lave bål-mad og tage mærker til skjorter og drikke hemmelig piltedrik.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Lokal Løvbjerg skal på jagt efter ny købmand