Foredrag om kræft set med unge øjne
Viborg: 27. november klokken 19-21 holder forfatteren og kræftoverleveren, Mette de Fine Licht, foredrag hos Kræftrådgivningen på Banegårdspladsen 2. 1. sal i Viborg. Hun fortæller om sin kamp mod kemo, kræft og kvalme, da hun som 16-årig fik konstateret galoperende kræft i det ene ben. Den ene dag var hun en livsglad teenager; den næste var hun dødssyg. Mens vennerne festede sig gennem gymnasiet, kæmpede Mette de Fine Licht med kemo, kræft og konstant kvalme ? og med at være skaldet. For dét var næsten det allerværste for teenagepigen. Men Mette de Fine Licht lod sig ikke knække. Hun købte en paryk, begyndte i 1.g og forsøgte at leve en så normal teenagetilværelse som muligt.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Missionen lykkedes: Viborg Bryghus er klar til at flytte i nye og længe ventede rammer